Kilencvenegy Iveco Streetway autóbuszt vásárol Prága

Korcsmáros Gábor   ·   2023.01.13. 18:00
Iveco

Az új buszok a 2008-2009-ben beszerzett SOR buszokat váltják ki a forgalomból.

A Prágai közlekedési Vállalat (DPP) összesen kilencvenegy új autóbuszt szerez be. A közbeszerzési pályázaton az Iveco Group győzött, a járműveket Törökországban gyártják. Az autóbuszbeszerzésre vonatkozó keretszerződést a DPP 2022. februárban kötötte meg, összesen 253 dízel üzemű buszra (100 Standard busz, 10 Standard+ busz és 143 csuklós busz). A közlekedési vállalat már tavaly júliusban megrendelt huszonegy Iveco autóbuszt (hat Iveco Crossway LE 14,5 méteres, valamint tizenöt 18 méter hosszú csuklós), ezt most további hetven busz megrendelésével toldja meg. A mostani megrendelés negyvennégy standard (12 méter hosszú) és huszonhat 18 méter hosszú csuklós buszt foglal magában.

Az idei év folyamán előbb a 2022 júliusában megrendelt huszonegy autóbusz érkezik fokozatosan a cseh fővárosba, ezek várhatóan az első negyedévben, majd október végéig megérkezik a huszonhat csuklós, november végéig pedig a negyvennégy standard busz is.

Az új járművek fokozatosan felváltják a legrégebbi, 2008-ban gyártott EURO IV-es buszokat, valamint a legrégebbi, 2009-ben gyártott EURO V-ös buszokat, amelyek élettartamuk határán vannak és a PID (a prágai BKK) jelenlegi minőségi követelményeinek sem felelnek már meg. Ezek SOR márkájú buszok leginkább.

Jan Barchánek, a DPP autóbusz divíziójának a vezeője azt is elárulta, hogy a Prágai Közlekedési Vállalat elkötelezett a járműparkjának minél nagyobb mértékű diverzifikációjára, egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az alternatív hajtású autóbuszok beszerzésére. A DPP strtégiájának megfelelően több alternatív hajtású jármű beszerzésének előkészítése is folyamatban van: végső szakaszához érkezett a száznegyven hibrid meghajtású csuklós buszok közbeszerzési eljárása, pályáznak hetven akkumulátoros trolibusz beszerzésére is, valamint száz elektromos buszra vonatkozó közbeszerzés kiírására is készülnek, sőt hamarosan megkezdik a hidrogénbusz-tesztet is a városban.

A prágai tömegközlekedésben üzemeltetett autóbuszok átlagéletkora 2023 januári állás szerint 6,86 év, ezen belül típusokra bontva a következő a kép: midibuszok 6,45 év, standard buszok 5,89 év, csuklós buszok 8,08 év, villanybuszok 1 év.   

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek