Korszerű tartálykocsikkal egyszerűsítik a timföldszállítást az Egyesült Királyságban

A cél az ország északi részén, a northumberlandi Blyth kikötője és az Alvance British Aluminium Fort William-i kohója közötti fuvarok optimalizálása.
A húsz porszállító – a vasúti szlengben „púderes” – kocsit a Mandy Rail és a Feldbinder UK újította fel, az Alvance pedig a VTG Rail UK-től bérli azokat tíz évig. A megállapodás a járművek teljeskörű karbantartását is magába foglalja.
A JPA típusú, négytengelyes vagonokkal régebbi, a múlt század nyolcvanas évei végén gyártott, kéttengelyes, PCA típusú kocsikat váltanak ki, ezzel egyidejűleg jelentősen növelik, csaknem megnégyszerezik a szállítási kapacitást. Az új kocsiknak köszönhetően kevesebb fuvarra van szükség: az eddigi százhét helyett csak 76 vonatot kell évente küldenie a GB Railfreightnek.
Az Alvance-tól elmondták, az új teherkocsikra való átállást gondosan megtervezték, hogy folyamatosan, zavartalanul érkezhessen a timföld (alumínium-oxid) a hét minden napján nonstop zajló olvasztási tevékenységhez. A több millió fontba kerülő beruházás garantálja a szállítások jövőjét, ezen felül támogatja a működési hatékonyságot és csökkenti a vállalat karbonlábnyomát is.
A szolgáltatás elősegítéséhez Blyth-ben hamarosan elkészül egy továbbfejlesztett rakodólétesítmény, a prediktív karbantartás és a flottakezelés érdekében pedig a VTG iWagon elnevezésű, valós idejű felügyeleti technológiájával látják el a vagonokat – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a teherkocsik egy része. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!