Közbeszerzésen az 1-es hosszabbítása

iho   ·   2013.05.24. 15:30
00

Az első szakaszra (Kerepesi út–Bécsi út felújítása) már fut a közbeszerzés, a villamosjárat déli hosszabbításával egy időben azonban a pálya és a megállók korszerűsítésére is szükség van. A vonal másik feléhez hasonlóan megújulnak a megállók is a Hős utcától a Közvágóhídig, és azonos paraméterek alapján épülnek ki az új, Fehérvái útig tartó szakaszon is. A peronmagasság egységesen 26 centiméter lesz a sínkorona fölött, a Nádorkerti útnál és a Budafoki útnál az aluljáró lépcsői mellett liftek, a Közvágóhídnál rámpák épülnek. Emellett megújulnak a perontetők, a hangosító berendezések, a padok, a támaszkodók, a hulladéktárolók és az utastájékoztatás is.

Az 1-es villamos végállomásának közelében a kétezres évek elején<br>(forrás: VEKE)

A már meglevő pálya több helyen korszerűsítésre szorul. A Kőbányai út kereszteződését az eddigi enyhén íves helyett egyenesre cserélik, szintén átépül a Mester utcai átszelés. Új forgalmi vágánykapcsolatot helyeznek el az Elnök utcánál, a Soroksári úti híd és a Közvágóhíd között dilatációs szerkezetet helyeznek el.

A Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti 3,2 kilométeres új szakaszon a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom útnál és a Fehérvári útnál épül új megálló. Visszafogási lehetőség a Budafoki útnál készül. Az új pálya építésénél a jelenleg érvényben levő ötven kilométer per órás sebességkorlátozás alól felmentést kérnek, a Rákóczi hídon hatvannal mehetnek a villamosok. A Szerémi úton és a Hengermalom úton füves burkolatú pálya épül. Az új pályán új villamosok is közlekednek majd: a kiírt, majd háromszor halasztott villamosprojekt egy része a majdan itt járó, 52-56 méteres kocsikról szól.

(forrás: BKK)

A tenderre az ajánlatokat július 4-ig tehetik meg, szerződéskötésre nyár végén kerülhet sor, az építési munkák várhatóan 2014 tavaszától 2015 első félévéig tartanak majd. A kivitelezés az 1-es, 3-as villamosvonalak fejlesztéséről szóló projekt része, amely 6,08 százalék önrész mellett 93,92 százalék uniós támogatásból valósul meg, összesen mintegy 41 milliárd forintból.

Kapcsolódó hírek