Magyar repülés 2011–12: Sky Court és Cargo City

Márványi Péter   ·   2012.01.02. 11:00
ferihegy1_cim

Az iho/repülés szeretne év végi összefoglalót nyújtani olvasóinak 2011 legfontosabb történéseiről, a magyar polgári repülés jelentős pillanatairól, és arról is, hogyan látják esélyeiket, kilátásaikat 2012-re a magyar aviatika fontos szereplői. Erről küldtünk kérdéseket állami intézményeknek, vállalatoknak, vállalkozóknak, sportrepülő-közösségeknek.

Korábban olvashatták a Közlekedésbiztonsági Szervezet és a Légügyi Hivatal értékelését, az egyik legnépszerűbb magyar sportrepülő közösség, az őcsényi klub beszámolóját, megszólalt a mezőgazdasági repülők és a szabadrepülő sportolók egyik képviselője.

Most következzenek a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér elmúlt évi eseményei és a jövőbeni kilátásai.

Hardy Mihály, Budapest Airport, kommunikációs igazgató

Mik voltak a repülőtér életében a legfontosabb pillanatok 2011-ben?

Több ilyen is volt, de minden közül kiemelkedik a legfontosabb, a SkyCourt (Égi Udvar) ünnepélyes avatója, majd pedig az átadás az utasforgalomnak. Az új 2-es terminál sikeres beruházása évekre, évtizedekre meghatározza a repülőtér-fejlesztés irányát és nagyságrendileg új minőséget garantál az utaskiszolgálásban. Más fontos események: egy sor új járatnyitás, így a Qatar Airways, az American Airlines és az airBaltic megjelenése a ferihegyi kínálatban, a Lufthansa Airbus A380-as látogatása Budapesten és a SkyTeam Day sikeres megrendezése.

Hogyan értékeli az idei évet általában a Budapest Airport eddigi történetében?

Egyszerű a válasz: bár a 2011. decemberi adatok még e sorok leírásakor nem voltak összesítve, az már biztos, hogy rekordév lesz 2011 az utasforgalom szempontjából. Az utaslétszám eléri, de minden bizonnyal meg is haladja az évi 8,7 milliót. Már november végén elértük és meghaladtuk a 2010-es 8,2 milliós utasszámot, a kérdés csak az, hogy a december hogyan alakul, mennyire emeli meg a statisztikát.

Hogyan látják a 2012-es kilátásokat, melyek lennének az örömmel várt események, és mi az, amitől leginkább tartanának, ha bekövetkezne?

Az idei év legfontosabb eseménye a repülőtér életében alighanem a Cargo City építésének első szakasza lesz, először egy 11 ezer négyzetméteres új csarnokot meg a hozzá tartozó 4500 négyzetméteres irodaépületet adunk át. Ugyancsak 2012 nyarára várható a Malév-irodák első épületének átadása a nemzeti légitársaságnak. Megkezdődik a Malév-vezetés és az adminisztratív személyzet beköltözése a repülőtérre.

A nemzeti légitársasággal függ össze a legtöbb aggodalom is. Reméljük, hogy a Malév sikeresen vészeli át a következő hónapokat, és új tulajdonossal, megerősödve ismét szárnyra kap.

Kapcsolódó hírek