Már dolgoznak is az első Mercedes-maximidik Budapesten

BKV/iho   ·   2025.10.15. 12:00
bkv_merci_maximidi_01

Szerdán reggel forgalomba állt három busz az újpesti 121-es vonalon. További három járművön a forgalomba állítást megelőző munkálatokat végzik, velük a gellérthegyi 27-esen is lehet majd találkozni.

A BKV új, Mercedes-Benz Citaro K típusú buszai a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal és korszerű, az átszállási kapcsolatokat is mutató utastájékoztató rendszerrel rendelkeznek. Az utasok kényelmét szolgálja az üléseknél elhelyezett USB-töltő csatlakozási lehetőség is. A buszok alacsonypadlósak és klimatizáltak, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják. A külső és az utastér-világítást egyaránt energiatakarékos LED-ek látják el. A korszerű, BlueTec Euro VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, 7,7 liter hengerűrtartalmú motornak köszönhetően átlagfogyasztásuk, ezáltal a környezeti terhelésük is alacsony. A 10,6 méteres, jól manőverezhető járművek a maximidi kategóriába tartoznak, és a város kisebb forgalmú, szűkebb utcákban vezető vonalain segítik elő a kényelmes és környezetbarát közlekedést.

Az első új buszok az újpesti 121-es vonalon indultak el szerdán, a későbbiekben pedig a gellérthegyi 27-esen is lehet majd utazni rajtuk. A fővárosi közösségi közlekedés megújítását szolgáló maximidik folyamatosan érkeznek Budapestre, a tervek szerint 2026 áprilisáig mind a 65 új busz forgalomba áll. Ezzel a flottával a BKV autóbusz-állományának nyolc százaléka újul meg: az új buszok a ma már korszerűtlennek számító Euro 2-es és Euro 3-as motorral hajtott buszokat váltják ki.

Az új maximidik utastere (kép forrása: BKV Zrt.)

Az elmúlt években indított járműparkfejlesztések jelentősen javították a fővárosi közösségi közlekedés és ezáltal Budapest levegőjének minőségét. A Főváros és a BKK a jövőben még többet tesz azért, hogy zöldebb legyen Budapest és minél többen válasszák a közösségi közlekedést.

Az új Citaro K autóbuszokkal jelentősen javul a fővárosi közösségi közlekedési járműpark színvonala. Az új járművek hozzájárulnak az utazási komfort és az utaselégedettség növeléséhez, továbbá kulcsszerepük van az esélyegyenlőség megteremtésében, a klímacélok elérésében, illetve az energiahatékonyság javításában is. A tervek szerint 2027-ig összesen hetven új – ötven szóló és húsz csuklós –, teljesen elektromos meghajtású busz is forgalomba áll, amelyek mellett nemrég huszonöt új, alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal és korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott dízelautóbusz is megjelent Budapesten, a jövőben pedig még összesen további több mint 170 ilyen jármű érkezik, több ütemben. Az új dízel- és elektromos autóbuszokkal 2027-re a fővárosi buszállomány csaknem kilencven százalékát korszerű, Euro 5-ös vagy annál modernebb hajtásrendszerű autóbusz teszi majd ki. Ezzel évente kishíján nyolcezer tonnával kevesebb károsanyag jut lokálisan Budapest levegőjébe.

Írásunk a BKV Zrt. hivatalos közleménye alapján készült.

(Nyitóképünkön az elsőnek forgalomba állított Mercedes-maximidik egyike. Kép forrása: BKV)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek