Megérkeztek Hűvösvölgybe a CAF-ok
Az 56-os villamosvonal korrekciójának köszönhetően szeptembertől már Hűvösvölgyig járnak az alacsony padlós, modern CAF-villamosok. A villamosvonal részleges felújításának az volt a célja, hogy az új szerelvények a teljes vonalat használhassák.
A vállalt határidőre, iskolakezdésre befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, aminek az volt a célja, hogy a CAF-villamosok a teljes vonalon közlekedhessenek. A korrekciós munkákra a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, illetve – a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatt – a nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség. Az átalakításnak köszönhetően szeptember 1-jétől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők. Tanévkezdéstől az 56-56A villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF lesz.
Peron-akadálymentesítésre jelen projektben azoknál a megállóknál lesz, ahol a CAF fizikailag nem fért el a korábbi peron mellett:
- a Kelemen László utca,
- a Zuhatag sor valamint
- a Heinrich István utca
megállóhelyeknél ezért – az előírásoknak megfelelő műszaki tartalommal – megtörténik az akadálymentesítés is. A főváros, a BKK és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után – a gazdasági nehézségek ellenére – az összes megállóhely akadálymentesítése is elkezdődhessen, erre az Európai Uniós források adhatnak lehetőséget.
A vonal részleges felújítását végző BKV a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítette a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélt, vágányokat épített át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélt ki. Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-ok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is:
- 11 ezer 720 folyóméter földkábelt fektetett le,
- kicserélt 129 felsővezeték oszlopot és
- korszerűsített két áramátalakító gépházat
is. A részleges felújítást a BKV irányítása és ellenőrzése mellett, közbeszerzésen kiválasztott kivitelező cégek végezték. A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5 milliárd 600 millió forint, ez tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.
A rekonstrukciót a nyári, iskolai szünet idején végezték a szakemberek, és a vállalt határidőre, szeptember 1-jére el is készültek. A munkával járó sávlezárások, ideiglenes korlátozások, járatpótlások miatt a BKV és a BKK köszöni az utasok és a fővárosi utakon közlekedők megértését és türelmét. A villamosközlekedés elindulása után – a villamosforgalmat nem akadályozva – néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!