Megjelent a Rail Baltica villamosítási tendere
A projektszervező RB Rail kiírta a közbeszerzést a Lengyelországot Litvánián és Lettországon át Észtországgal összekötő nagysebességű vasútvonal villamosítási rendszereire.
Az RB Rail szerint a lengyel határtól Tallinnig vezető, 870 kilométernyi kétvágányú, akár 250 kilométer per órás sebességgel használható pályát érintő beruházás Európa legnagyobb egybetartozó villamosítási projektje. A Kaunast Vilnius-szal összekötő vonalszakaszt is magába foglaló munkálatok során megtervezik és létrehozzák az alállomásokat, a nyilvános nagyfeszültségű hálózatokhoz történő becsatlakozásokat, az irányítási rendszereket, valamint több mint kétezer kilométernyi vágány felett építenek ki felsővezetéket. A kétlépcsős beszerzési folyamat során várhatóan 2023 végére hirdethetnek eredményt.
Az RB Rail rendszer- és üzemeltetési osztályának vezetője, Jean-Marc Bedmar elmondta, ez az első alkalom, amikor ilyen kiterjedésű és léptékű beszerzést szerveznek Európa három országában azzal a céllal, hogy egyetlen villamosítási rendszert hozzanak létre, több országra is érvényes üzemeltetési és karbantartási szabályokkal, valamint átjárhatósági követelményekkel. A környezeti hatások minimalizálására vonatkozó szigorú feltételek szerves részét képezik a Rail Baltica villamosításának. Például a teljes vontatási lánc energiahatékonysága 85 százalék feletti lesz, az alkatrészeket pedig legalább ötvenévnyi üzemre tervezik.
Marc-Philippe El Beze műszaki főigazgató úgy véli, a jelenlegi geopolitikai helyzetben az erők egyesítése fontosabb, mint eddig bármikor is. Ez a beszerzés a Rail Baltica projekt és a határokon átnyúló stratégiai beruházások magvalósítására vonatkozó uniós politikák érettségének bizonyítéka is – jelenti a Railway Gazette.
A Rail Baltica Észtországban 213 kilométernyi, Lettországban 265 kilométernyi, Litvániában pedig 392 kilométernyi vasúti szakaszt foglal majd magában, melyeken az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) fogja lehetővé tenni a kétszázötven kilométer per órás száguldást. A végső cél Helsinki és Berlin összekötése legalább százhatvanas pályán.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!