Megvan a tendergyőztes a Budai fonódóra

iho   ·   2014.07.04. 14:30
00kicsi

Jó három hónapot csúszott a tender győztesének kihirdetése, ez tény. Ellenben ez a csúszás még behozható, de ehhez az ismert három dolgon (pénz, pénz, pénz) kívül hibátlan munkaszervezés, anyag- és eszközellátás is szükséges.

A 2013 decemberében kihirdetett közbeszerzés ajánlattételi határideje áprilisban járt le, és jócskán benne járunk már a nyárban, mire eredményt is lehetett hirdetni. A Budai Fonódó villamoshálózat első ütemében a Bem rakparti ágat a BEM Tram konzorcium 4,4 milliárd, a Margit körúti ágat az Óbuda Tram konzorcium 8,2 milliárd forintból építheti meg.

A fonódó térképe<br>(forrás: BKK)

A Bem rakparti szakaszon gyakorlatilag újjáélesztik a villamost: a szentendrei HÉV Batthyány térig vezetésével ugyanis kiterjedt vágányhálózat szűnt itt meg, a Margit hídig közlekedő 9-es villamoson kívül a Bem téren és a volt Pálffy főműhely környékén is kanyarogtak a sínpárok. A kivitelezés során új pálya épül a Margit híd, budai hídfő (Germanus Gyula park) és a Batthyány tér között, a Margit híd alatt fonódó vágánnyal átvezetve. Új megálló a Bem téren épül.

A Margit körúti ág szintén egy rég felhagyott vonalrészt: a Török utcai és a Frankel Leó úti vágányokat éleszti újjá. Emellett megújul a volt 17-es villamos vonala is a Tímár utcáig, korszerűsítik a Váradi utcai megállót és a Vörösvári úti végállomást.

Így fest majd a budai villamoshálózat 2015 után

A cél ezekkel a munkákkal egyértelmű: Buda kötöttpályás átjárhatóságának átszállás, rágyaloglás nélküli megteremtése, ezzel a közösségi közlekedés versenyképessé tétele a közúttal, az egyéni közlekedéssel szemben. A Budai Fonódó által érintett terület egy részét a 86-os busz tárja fel egyedül, a budai Duna-part vonalát követve, a Krisztina körút és az Alkotás utca felől mindenképp átszállásokra kényszerülnek az utasok.

A Budai fonódó a Közlekedési Operatív Programon belül, a Margit körúti ág 90,4 százalékos, a Bem rakparti ág 63,8 százalékos európai uniós támogatásból valósul meg, a tíznapos szerződéskötési moratórium letelte után, ha
vitarendezési vagy jogorvoslati kérelem nem érkezik, köthető meg a kivitelezői szerződés. A munkák ezt követően egy hónappal később kezdődhetnek, és várhatóan 2015 végére fejeződnek be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.