Megvenné a ČD a Leo Express Flirtjeit

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.01.31. 08:45
flirt_01

Egyelőre csak pult alatti féligazság, mert egyik vasúttársaság sem erősítette meg a szándékot, de közlekedési hírportálok sorra jelentik: a Cseh Vasutak szeretné megvásárolni a Leo Expressztől mind az öt Stadler Flirt szerelvényt. A cseh magánvasútnak mindeddig csupán ez az öt üzemképes vonata van, amit teljes mértékben ki is használ járatain. A két vasúttársaság hallgat az üzlet esetleges előkészületeiről, de a Cseh Vasutak nem cáfolták meg a híreszteléseket, csak annyit mondtak, ebben az ügyben jelenleg nem kívánnak nyilatkozni.

A Leo Express a Flirtöket hat éve vásárolta, a Credit Suisse bank által nyújtott több mint egymilliárd korona hitelből. A 2017-es adatok szerint a Leo Express jelenlegi tartozása valamivel több mint 400  millió korona. A vételárral kapcsolatban eltérőek a hírek, egyes források 750 millió koronáról szólnak öt Flirtért, egyéb forrás azonban félmilliárd korona alatti értékűre becsüli az üzletet.

A száztornyú fővárosból hasít ki a Stadler Flirtje a LeoExpress színeiben<br>(fotó: )

Az ötrészes szerelvények egyenként 229 utas befogadására alkalmasak, ami körülbelül egy RegioPanternek felel meg. A Cseh Vasutak az információk szerint a szerelvényeket a Prága–Děčín vonalon használnák a gyorsvonatokon. Ezzel végleg ki lehetne iktatni a távolsági közlekedésből a bautzeni eredetű kocsikat. Pozitívumnak tekinthető, hogy a Cseh Vasutak a vásárral azonnal üzembe helyezhető korszerű, még mindig teljesen jó állapotban lévő szerelvényekhez jutna (hat év az nem kor egy vasúti kocsinál/szerelvénynél).

A Flirtök Szlovákiába és Lengyelországba is bejárhatnak, viszont csak a 3 kilovoltos egyenáramú áramrendszer alatt képesek közlekedni. Fennáll ugyanakkor a kérdés, hogy ha eladja a Leo Express a Flirtöket, akkor mivel közlekedtetné járatait. Információink szerint tizenöt Alstom Lint motorvonatot bérelnek a németektől, sőt a kínai CRRC járműgyártótól is rendeltek szerelvényeket, de ezek körül nagy a csend, ezeket egyelőre még nem is honosították Európában (várhatóan az idén tesztelik majd őket a velimi tesztpályán, ami egyébként a Cseh Vasutak alvállalata).

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek