Metrópótlás: megszólalt a BKK
A közelmúltban megjelent tanulmányban szereplő részletes tervek számos elemét át fogják vizsgálni, köztük a Pesterzsébetről a Határ út helyett a Ferenc körútra, illetve a Boráros térre közlekedő járatok erősítését, továbbá a 12-es villamos ideiglenes meghosszabbítását a Lehel térig – áll a frissen kiadott BKK-BKV közös sajtóközleményben. Úgyszintén meg kell vizsgálni az 1-es, 4-es, 6-os villamosok sűrítését (e két utóbbi a tanulmány szerint kapacitása felső határán közlekedik), és Kőbánya egyes területeiről is érdemes lenne a 2-es metróra terelni a forgalom egy részét. Egyeztetések folynak a fővároson belüli nagyvasúti hálózat felhasználásának lehetőségeiről is, itt a Nyugati pályaudvarról Kőbánya-Kispestre, Újpest megállóhelyre és Rákospalota-Újpestre közlekedő, Budapest-bérlettel egyébként is igénybe vehető viszonylatokról lehet szó (megfontolandó egy Kőbánya-Kispest–Zugló–Rákosrendező–Rákospalota-Újpest betétviszonylat is – a szerk.).
A BKK és a BKV a hétköznaponta nagyjából félmillió utast szállító 3-as metróvonal pótlására indított autóbuszjáratokkal az utasforgalom hatvan, a férőhelykínálat negyvenöt százalékát tudja nyújtani, ennél nagyobb felszíni kapacitásra nincs lehetőség.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!