Mi minden rejlik egy kép hátterében?

Kemsei Zoltán   ·   2014.08.19. 21:15
00kicsi

A kép a fortepan szerint 1918-ban, azaz az első világháború vége felé készülhetett. Az elkerített terület, ahol a lovas áll, a mai Kőbánya alsó vasútállomás sáros udvara, a töltésre emelés csak jóval később, az 1940-es évek elején történt meg. Felismerhető azonban a mai Kőrösi Csoma Sándor sétány, az akkori Belső-Jászberényi út, ahol épp egy villamos közeledik.

A háttérben Kőbánya szíve<br>(forrás: fortepan.hu)

Az iránytáblán felismerhető az 53-as szám. Eredetileg a 35-ös járt Kőbányától (ez a mai Ónodi utca torkolatával szemben levő kocsiszínt jelentette) a Kőbányai, Orczy, Rákóczi úton, a Múzeum körúton és az Átlós (Bartók Béla) úton át Kelenföldre. Az első világháború környéki hálózatváltozási adatok bizonytalanok, de egy 1918-as adat szerint az 53-as Kőbányától az Erzsébet hídon át Óbudára járt, ez a viszonylat 1919. augusztus 15-én szűnt meg.

A kivágáson jól látszik az 53-as szám

A kép hátterében álló nagy épület a mai napig megvan, a bal szélen félig látható ház az állomás valamelyik melléképülete (több raktárral még találkozhat is a Kőbányán, a Korponai utcában az arra járó). A katona mögötti kétszintes házat és a jobb oldali épületet elnyelte a város fejlődése.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.