Mirel mennek a Szilik Szlovákiában?

iho/vasút   ·   2011.10.07. 13:40
szili_cimkep

Mirel vonatbefolyásoló berendezést telepít 10-15 V43 sorozatú mozdonyára a MÁV-Trakció Zrt. A gépek így alkalmassá válnak a 25 kilovolt feszültségű szlovákiai és csehországi vasútvonalakon való közlekedésre is.

Hamarosan talán Csehországig mehet?<br>(fotó: Arnold Balázs)

Az átjárhatóság megteremtésével valószínűleg a teherforgalom növekedésének elősegítése a cél. A magyar gépek számára Szlovákiában Besztercebánya és Zólyom, míg a cseheknél északon Kadaň-Prunéřov, keleten Svitavy, az ország közepén pedig Kutná Hora lehet a végső célállomás. Vagyis a legfontosabb potenciális tehervonati célállomásokig nem, vagy csak jókora kerülővel juthatnak el a magyar mozdonyok, hiszen Csehország bizonyos részei egyenárammal vannak villamosítva (ahogy Szlovákiában is például a kassai irány).

Kadaň-Prunéřov állomása<br>(kép forrása: Wikipedia)

Szerkesztőségünk értesülései szerint először az 1005-ös szilire telepítik a berendezést, és a munkálatokat már megkezdték a ferencvárosi fűtőházban.

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.