Nagyot szakított a Regiojet

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.01.24. 11:15
Astra_01

A sárga vonatokon, azaz a Regiojet magánvasút járatain a 2018-as évben összesen 9,7 millió utas utazott, ami az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva 29 százalékos növekedést jelent. A jelentős utasszám-növekedés az újonnan bevezetett Prága–Brünn–Bécs/Pozsony távolsági járatoknak is köszönhető. Az utasszám-növekedés mellett a magánvasút további jó híreket is közölt, mégpedig, hogy a vállalat tavaly több mint százmillió korona (1,2 milliárd forint) nyereséget termelt. Egy évvel korábban még 35,7 millió korona (429 millió forint) veszteséget könyvelt el.

A Regiojet nemcsak a gyermekes családokat, hanem az üzletembereket is vonzza (fotók: Regiojet)

Radim Jančura, a Regiojet vezérigazgatója az eredmények kapcsán azt mondta, továbbra is meg van győződve arról, hogy a vasúti személyszállítás egy nagyon ígéretes, jól fejlődő üzletág, érdemes bele fektetni. Az általános utasgyarapodást a vasúti közlekedésben éppen a az egyes vasúttársaságok közötti verseny teszi még lendületesebbé, a jobb szolgáltatások és az ár-érték arány egészséges szintbe hozása a fő motorja annak, hogy egyre többen választják utazásukhoz a vasutat.

A Regiojet távolsági járatai, amelyek a Prága és az ostravai agglomeráció, Prága és Kassa (Homonna), valamint Prága és Bécs/Pozsony között közlekednek, összesen 5,9 millió utast szállítottak 2018-ban. Ez körülbelül 1,2 millió utassal több, mint egy évvel korábban – hozzá kell tenni, hogy a bécsi és pozsonyi járatokat csak 2017 decemberében kezdte üzemeltetni a cég. A regionális közlekedést tekintve a Pozsony és Révkomárom közötti szakaszon 3,7 millió utast szállítottak a sárga vonatok, ami az egy évvel korábbi adatokhoz képest egymillió utassal több.

A Relax osztályon teljes a szervizkínálat

A menetjegyekből befolyt bevételek elérték a 1,5 milliárd korona értéket (18 milliárd forint), 6 százalékos haszonkulcs mellett. A kiváló üzleti eredmények további növekedést vetítenek előre, a cégnél az idei év folyamán további befektetések várhatók, többek között a járműpark fiatalítása, valamint a gördülőállomány modernizálása terén. Jöhetnek tehát a következő Traxxok, Astra típusú kocsik. Ezekre a következő két-három évben a magánvasút összesen egymilliárd koronát (12 milliárd forint) tervez költeni. Erre szükség is lesz, hiszen idén decembertől átveszi a Cseh Vasutaktól a Brünn–Bohumín (Oderberg) távolsági gyorsvonatok üzemeltetését, és az Ústecky kerületben is több regionális vasútvonalon ő szolgáltat majd. Csak egy példa az áraikra: a nyolcszáz kilométeres Prága–Kassa vonalon a Standard osztály 379 korona (4 600 forint), a Relax osztály 499 korona (6000 forint), a Business osztály pedig 619 korona (7 500 forint) egy főnek egy útra (az árak persze változók, attól függ, mennyivel korábban váltunk jegyet, milyen napra és milyen időpontra).

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek