Profitálnak az IC vonatok

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.03.01. 12:00
Baba_01

A Kassa és Pozsony között, az északi fővonalon közlekedő intercity járatok a ZSSK sajtóközleménye szerint 2019-ben 206 ezer euró nyereséget termeltek. A szlovák személyszállító vasúttársaság naponta négy IC járatot közlekedtet Szlovákia két legnagyobb városa között, ebből az egyik pár egészen Bécsig közlekedik. A vonatok a ZSSK saját üzleti kockázatára járnak, ami azt jelenti, az államtól egy fillért sem kap a közlekedtetésükre.

Mindegyik IC járaton minőségi gasztronómiai szolgáltatást nyújtanak az étkezőkocsikban, sőt az úgynevezett mobilbárok segítségével az utasok helyére is visznek frissítőket (fotók: ZSSK)

A ZSSK információi szerint az IC járatok (kötelező a helyjegy) 3,2 millió eurós bevételt generáltak (értékcsökkenés és kamatok beszámítása előtt). 2019-ben összesen 817 ezer 958 utas vette igénybe a szolgáltatást. A járatok kihasználtsága 75,9 százalék volt, egy utazás átlagos hossza 304 kilométer volt. Az IC járatokra váltott jegyek 47,2 százalékát interneten váltották. A ZSSK az IC járatok gazdálkodásáról először csak az idén hozott nyilvánosságra adatokat. Amióta 2016-ban kivonulni kényszerült a Regiojet a szlovák piacról, azóta ígéri a ZSSK vezetősége, hogy nyereségessé teszik az IC járatokat.

A ZSSK a lehető legjobb kocsikat állítja ki a járatokra, alapesetben ötkocsis a szerelvény

A vasúttársaság a kiváló eredményeken felbuzdulva azt is kijelentette, hogy szeretnék bővíteni az intercity szolgáltatást, de konkrétumokat nem árultak el. Valószínű, hogy továbbra is csak a Pozsony–Zsolna–Kassa vonalon terveznek további IC járatokat, hiszen csak itt van aránylag jó állapotú vasúti pálya, ahol versenyképes lehet a vasút.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.