Profitálnak az IC vonatok

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.03.01. 12:00
Baba_01

A Kassa és Pozsony között, az északi fővonalon közlekedő intercity járatok a ZSSK sajtóközleménye szerint 2019-ben 206 ezer euró nyereséget termeltek. A szlovák személyszállító vasúttársaság naponta négy IC járatot közlekedtet Szlovákia két legnagyobb városa között, ebből az egyik pár egészen Bécsig közlekedik. A vonatok a ZSSK saját üzleti kockázatára járnak, ami azt jelenti, az államtól egy fillért sem kap a közlekedtetésükre.

Mindegyik IC járaton minőségi gasztronómiai szolgáltatást nyújtanak az étkezőkocsikban, sőt az úgynevezett mobilbárok segítségével az utasok helyére is visznek frissítőket (fotók: ZSSK)

A ZSSK információi szerint az IC járatok (kötelező a helyjegy) 3,2 millió eurós bevételt generáltak (értékcsökkenés és kamatok beszámítása előtt). 2019-ben összesen 817 ezer 958 utas vette igénybe a szolgáltatást. A járatok kihasználtsága 75,9 százalék volt, egy utazás átlagos hossza 304 kilométer volt. Az IC járatokra váltott jegyek 47,2 százalékát interneten váltották. A ZSSK az IC járatok gazdálkodásáról először csak az idén hozott nyilvánosságra adatokat. Amióta 2016-ban kivonulni kényszerült a Regiojet a szlovák piacról, azóta ígéri a ZSSK vezetősége, hogy nyereségessé teszik az IC járatokat.

A ZSSK a lehető legjobb kocsikat állítja ki a járatokra, alapesetben ötkocsis a szerelvény

A vasúttársaság a kiváló eredményeken felbuzdulva azt is kijelentette, hogy szeretnék bővíteni az intercity szolgáltatást, de konkrétumokat nem árultak el. Valószínű, hogy továbbra is csak a Pozsony–Zsolna–Kassa vonalon terveznek további IC járatokat, hiszen csak itt van aránylag jó állapotú vasúti pálya, ahol versenyképes lehet a vasút.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.