Rekordévet zárt a Solaris

Ács Attila   ·   2012.03.01. 20:00
solaris_urbino_electric_fooldal

Válság ide vagy oda, a Solaris megint felülmúlta előző évi önmagát: 2011-ben 1205 buszt adtak el (2010-ben 1120-at), az árbevételük pedig meghaladta a 370 millió eurót – ez 17 százalékos növekedést jelent az előző évi 316 millióhoz képest.

A cég hazai pályán továbbra is piacvezető – úgy a városi buszok szegmensében, mint az össz-buszeladást tekintve: Lengyelországban tavaly 518 buszt adtak el (2010-ben 407-et), ebből 516 volt városi kivitelű. Így a 8 tonna feletti kategóriában a piac 42 százalékát, a városi buszoknál pedig az 54 százalékát tudhatják magukénak.

Ugyanakkor nem kell szégyenkezniük külföldön sem: Németországban 248 busszal továbbra is ők számítanak a legnagyobb importőrnek; itt 31 százalékos növekedést sikerült elérniük, hiszen az előző évben „csak” 190 buszt értékesítettek. Itt is a városi buszokon van a hangsúly, ami konkrétan 232 járművet jelent, ezzel a szegmens 10 százalékát uralják.

A másik két dobogós exportpiac Franciaország és Skandinávia, 149, illetve 140 busszal (2010-ben ez a két szám 54 és 304 volt).

A Solaris eladásainak immár 5 százalékát képviselik a hibrid buszok; ezekből 2011-ben 63-at adtak el. A trolibuszok szegmensében viszont abszolút piacvezetőnek számít a cég az EU és az EFTA területén; ezekből tavaly 65-öt gyártottak.

A tavaly ősszel bemutatott elektromos buszukra ugyan még nem érkezett megrendelés, de egyre több cég érdeklődik iránta szerte Európából.

Mérföldkőhöz érkezett a Solaris vasútijármű gyártó üzletága is, ugyanis beindult a Tramino nevű villamosuk sorozatgyártása. Poznan 45-öt rendelt ebből a típusból, 23 már forgalomba is állt a tavalyi év folyamán, és a tapasztalatok igen kedvezőek: a Traminók 99 százalékos rendelkezésre állást produkálnak. A típusnak egyébként immár egy nemzetközi sikerrel is büszkélkedhet: Jéna ötöt rendelt belőle, ezeket 2013 közepéig fogják leszállítani. A darabszám ugyan nem nagy, de mindenképpen történelmi fordulópontnak számít, hiszen lengyel villamost német üzemeltető korábban még soha nem vásárolt.

A tavalyi év egyik újdonsága az elektromos midibusz volt<br>(fotó: Solaris)

Kapcsolódó hírek