Sinkanszen-fékeket szállít a Knorr-Bremse

iho/vasút   ·   2012.04.27. 11:41

A német Knorr-Bremsét választotta a japán EJR (East Japan Railway, azaz keletjapán vasút) huszonhárom E6-os típusú Sinkanszen motorvonat fékeinek szállítójának – számol be a Railway Gazette. Nem ismeretlen a Knorr-Bremse a szigetország vasúti iparában, hiszen korábban az E5-ös sorozatú motorvonatok és az első négy E6-os prototípus fékeit is a németek szállították.

Dr. Dieter Wilhelm, a cég vasútgépészeti divíziójának igazgatósági tagja elmondta, hogy a megrendelés a Knorr-Bremse korábbi termékeinek minőségét igazolja.

A billenőszekrényes E6-os sorozat 2013-tól a Tokio és Akita közötti nagy sebességű pályán teljesít majd szolgálatot. A menetrend szerinti forgalomban kezdetben 300 kilométer per óra lesz a végsebessége, amit a tervek szerint 2014 márciusától 320-ra növelnek.

* * *

KNORR-BREMSE Magyarország – Biztonságossá tesszük a gyorsuló jövőt. Csatlakozzon hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.