Szegedi fejlesztések

iho/vasút   ·   2011.09.21. 15:30
title

Az uniós forrásból megvalósuló hálózatfejlesztés még 2008-ban indult az Anna-kúti csomópont korszerűsítésével. Ekkor a vágányhálózat átépítésével egy deltafordulót hoztak létre az 1-es villamos számára. A projekt fő elemei azonban csak ezután kezdődtek: átépült az 1-es villamos az Anna-kút és a Rókusi pályaudvar között, és meghosszabbodott a 8-as troli a Dugonics térről a Klinikákhoz. Elkészült a 10-es troli felsővezetéke is, de utóbbi még járműhiány miatt nem közlekedik.

Egyéves csúszás után idén készült el a 2-es villamos vonala. Itt a tervek szerint 2011 végén indulhat a forgalom. Az új vonalak építése mellett teljesen átépült a 3-as villamos vonala a Dugonics tér és a Vadaspark között. Utóbbinál és a 3F Fonógyári úti végállomásán deltaforduló készült. Legutoljára a 3-as és a 4-es villamos közös felújított szakaszát adták át az Anna-kút és Tarján között. Az utasok számára látható felújítások mellett áramátalakítók is átépültek, de korszerűsödött és új csarnokokkal bővült a két járműtelep is. Jelenleg az 1-es villamos belvárosi szakaszán dolgoznak, a pályafelújításból egyedül a 3F és a 4-es villamosok önálló szakaszai maradtak ki.

A Szegedre érkezőket az Indóház tér felújítása fogadja. A vasútállomás előtti tér teljesen átépül, a villamosvágányok és az állomás bejárata közötti terület gyalogoszóna lesz<br /><br />A felvételre kattintva galériánkat tekinthetik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Török villamosok álltak forgalomba a szerb fővárosban

iho.hu   ·   2025.08.03. 09:00

Leszállította a Bozankaya az első három, a belgrádi városvezetéssel aláírt, 25 járműre szóló szerződés keretében gyártott villamost. A kerék futófelületétől a külső- és belső ajtónyitó gombokon át a szedő széncsúszkájáig mindhárom száz százalékig török gyártmány.