Tízéves a Budapesti Közlekedési Központ

iho/közút   ·   2020.11.16. 14:00

A BKK járatai 1 milliárd 224 millió 599 ezer kilométert tettek meg és körülbelül 15 milliárd felszálláshoz nyitottak ajtót az elmúlt tíz évben.

A cégbíróság napra pontosan egy évtizeddel ezelőtt, 2010. november 16-án jegyezte be a Budapesti Közlekedési Központot. Az elért eredményekért köszönet illeti a BKK összes eddigi dolgozóját és vezetőjét, emellett kiemelt elismerés jár a BKK munkáját javaslatokkal, jószándékú kritikával és türelemmel segítő lakosságnak, akiknek köszönik, hogy az évfordulón bőven van mit ünnepelni.

A BKK statisztikailag a Föld minden egyes lakosának kétszer nyitott ajtót, hogy aztán több mint nyolcszor elutazzanak egészen a Napig. Tíz év munkáját nagyon nehéz összefoglalni, mégis, ezek a számok képet adnak az elvégzett feladatok nagyságáról.

Ma talán már sokaknak eszébe sem jut, hogy milyen volt a tíz évvel ezelőtti Budapest közlekedése: elhanyagolt, működésképtelen jegyautomaták, kiragasztott papírokkal megoldott hiányos utastájékoztatás, leromlott állapotú, elöregedett járműállomány, évről évre emelkedő jegyárak, rossz hangulatú jegypénztárak.

Szinte nincs olyan területe a közösségi közlekedésnek, amely ne fejlődött volna jelentősen az elmúlt évtizedben:

  • Elindult a FUTÁR, ennek köszönhetően ma már a megállókban, a járműveken, számítógépen, és telefonon is pontosan látható az aktuális forgalmi helyzet, az utazás tervezhetőbbé vált.
  • A XXI. század színvonalának megfelelő modern ügyfélközpontok jöttek létre, ahol bármilyen közlekedéssel kapcsolatos ügyet el lehet intézni, több száz új automata állt munkába, ezért éjjel-nappal lehet jegyet és bérletet vásárolni.
  • Ma már van mobiljegy, így több terméket otthonról, vagy akár a megállóban várakozva is meg lehet vásárolni mobiltelefonon.
  • Kiépült a fővárosi forgalmat figyelő, digitális tájékoztató rendszer (easyway-projekt).
  • Sok száz új alacsonypadlós autóbusz, villamos és trolibusz érkezett a fővárosba, jelentősen csökkentve a járműállomány átlagéletkorát.
  • Egységesé vált a taxiszolgáltatás,
  • és számos új kerékpársáv is létrejött.
  • Elindult a jelenleg megújulás előtt álló MOL Bubi, amely az egyik legtrendibb márka lett a fővárosban.
  • Teljesen megújult a Széll Kálmán tér,
  • elkészült a Budai Fonódó villamoshálózat,
  • valamint megújult az 1-es és a 3-as villamos vonala, előbbi elérte a Kelenföld vasútállomást.

A társaság mögött egy dolgos, ugyanakkor lenyűgöző tíz év áll. A BKK büszke ezekre az eredményekre, emellett pontosan tisztában vannak azzal, hogy milyen további fejlesztésekre van még szüksége Budapest közlekedésének. A társaságnál azért dolgoznak, hogy még jobban megismerjék a fővárosban élők és az itt közlekedők igényeit, hogy a rendelkezésükre álló erőforrásokból új megoldásokat nyújthassanak számukra. Stratégiai jelentőségű kérdésekben mindig széles körű társadalmi egyeztetést tartott a BKK: ilyen volt a Budapesti Mobilitási Terv is, amely a társaság hosszú távú céljait részletesen összefoglalja. Ebben a dokumentumban van lefektetve a főváros 2030-ig szóló stratégiája, amelyben jelentős figyelmet kapnak a közlekedési beruházások.

A BKK továbbra is egy budapesti közlekedőkért dolgozó, velük folyamatosan együttműködő közlekedésszervező szeretne lenni, egy olyan közösségi szemléletre építő társaság, amely a közlekedésfejlesztési célokat a fővárosban élők tapasztalatait felhasználva, velük közösen valósítja meg.

A BKK bízik benne, hogy az ügyfeleket a jövőben még legalább olyan messzire vihetik, mint az elmúlt tíz év során, de már egy digitalizált, modern világban, összetettebb szolgáltatással, mert a közlekedést nem autóban, kerékpárban, buszban mérik, hanem közlekedőkben. A társaság előtt bőven áll még feladat, azonban a küldetés továbbra is világos: azt szeretnék, ha Budapest a világ legszerethetőbb városa lenne.

Boldog születésnapot BKK!

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.