Troickaja, Rublevo-Arhangelszkaja, Birjulevszkaja – Moszkva új metróvonalai
Három új metróvonal és négy tucat új állomás épül meg Moszkvában 2030-ig.
Harminckilenc új metróállomást építenek és kilenc új/rekonstruált állomást nyitnak meg a három új vonalon. Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármester a kötöttpályás közlekedés – a metró, a Moszkvai Központi Átmérő (MCD) elnevezésű felszíni vasúthálózat és a villamos – fejlesztését nevezte meg a kiemelten fejlesztendő területek között.
– Először Moszkva határain belül fejlesztettük a vasúti közlekedést. Aztán a projekt kiterjedt a moszkvai régió legközelebbi városaira, ami az MCD négy átmérőjét eredményezte. A 2024–2030 közötti években a teljes Központi Közlekedési Csomópont vasúti vázának fejlesztéséről, valamint a nagysebességű pályák hálózatának létrehozásáról lesz szó – közölte a polgármester.
A vasút jaroszlavi és paveleci vonalának harminckilenc állomását bekapcsolja a moszkvai közlekedés tarifarendszerébe. Ez lehetővé teszi, hogy a fővárosi jegyrendszer lefedje az összes elővárosi vasútvonalat. Ezenkívül 2030-ra az egész Központi Közlekedési Csomóponton belül ütemes közlekedést alakítanak ki, hogy a Moszkvát a regionális központokkal és Közép-Oroszország legnagyobb városaival összekötő vonalakon a vonatok hatszor gyakrabban közlekedjenek.
A moszkvai hatóságok az orosz kormánnyal, az Oroszországi Vasutakkal, a Szberbankkal és a régiókkal közösen valósítanák meg a VSZM-1 – Moszkva–Tver–Velikij Novgorod–Szentpétervár nagysebességű vasútvonal projektjét. A tervek szerint a Moszkva és Szentpétervár közötti utazási idő így százharmincöt percre csökken. A program végeredménye Szobjanyin szerint egy „új közlekedési valóság” lesz 31 millió ember – Moszkva, Közép-Oroszország és az Észak-nyugati Közlekedési Csomópont vonzáskörzetének lakóinak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!