Újabb Mireók állhatnak forgalomba Baden-Württembergben

iho/vasút   ·   2023.08.26. 07:00
siemens_mireo

A Digital Node Stuttgart tesztprojekt keretében a német szövetségi tartomány huszonnyolc korszerű, regionális kivitelű villamos motorvonatot vásárol.

A baden-württembergi vasúti járműintézet (SFBW) és a Siemens Mobility által a napokban aláírt, hosszútávú keretszerződés értéke körülbelül 300 millió euró, vagyis cirka 112 milliárd forint. Az első vonatokat az ütemezésnek megfelelően 2025 végén vehetik át. A német gyártó szerint a szövetségi tartomány a Mireókkal a legkorszerűbb vasúti járművekhez jut, melyek az üzemeltetőnek lenyűgöző költséghatékonyságot, az utasoknak pedig magas szintű kényelmet nyújtanak.

Az új vonatok teljeskörű mozdonyvezetői biztonsági berendezéssel (DSD) fognak rendelkezni, beleértve az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer (ETCS) legfrissebb verzióját, valamint a kettes szintű automatikus vonatüzemeltetést (GoA 2), a TSI ZZS 2023-nak megfelelően SV2.0-ás rendszerverziókkal, 2030-ig pedig SV3.0-ával.

A tartomány közlekedési minisztere, Berthold Friess elmondta: Baden-Württemberg továbbra is úttörő a vasút digitalizálásában. A megrendelt Mireók a következő tíz évben elsősorban azt fogják szolgálni, hogy a tartományban a lehető legkomfortosabb személyszállítást lehessen elérni, miközben a meglévő flottát utólagosan látják majd el a DSD-vel.

A Mireo nagyobb pályameredekségnél is képes közlekedni, és az ausztriai működéshez is minden szükséges engedéllyel rendelkezik, mivel a Digital Node projekt célja a harmonizált, határokon átnyúló és biztonságos vasúti közlekedés garantálása a régióban. A Siemens Mobility a második ipari partner, mely teljes DSD-berendezéseket épít a baden-württemberg-i vonatokba.

A Digital Node Stuttgart az országosan bevezetendő Digital Rail Germany része, mely során számos újonnan gyártott vonatot, továbbá meglévő járművek utólagos felszerelését tartalmazza. A cél, hogy a vonatok utólagos fejlesztése közben is lehessen szerelvényeket cserélni és pótlást nyújtani a vasúttársaságoknak, így a Mireókat szükség szerint plusz szerelvényeknek lehet majd kiadni.

Az új vonatok kezdetben Stuttgart elővárosi régiójában fognak közlekedni a DKS tesztprojekt részeként, majd Baden-Württemberg-szerte, később pedig Ausztriába és Svájcba is át fognak járni. Egy átfogó, tíz évre szóló karbantartási szerződés tartalmazza a Siemens Mobility Railigent X alkalmazáscsomagját is – számol be a Rail Tech.

(Nyitóképünkön egy alternatív, villamos- és hidrogénhajtásra egyaránt alkalmas Mireo motorvonat. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Projektvégi pont a hegyesi oldalban, holmi zavartatással

T. Hámori Ferenc   ·   2023.12.10. 14:35

Ma hajnalban – némi kivétellel – ismét mennyiségi korlátozás nélkül elindultak a vonatok hazánk egyik legfontosabb, 1-es számú Budapest–Hegyeshalom–Rajka vasúti fővonalán. Megnéztük, milyen három hónap elteltével ismét vonatozni az ÉKM szerelemprojekt Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán. Vörös Attila képriportja.