Újra Tapolcán duruzsolt a Tízes

iho   ·   2014.09.14. 18:45
Masolat_2_-_IMG_2300a

Szeptember második szombatjának reggelén a Déli pályaudvar területét gyanúsan sok vasútbarát lepte el. Többen fényképezőgéppel, a gyereket karonfogva araszoltak a második vágány felé, ahol a „Tízeske” öt Bhv-kocsi előtt várakozott az indulásra. Kiglancolva, tisztán és üdén, ötven éves korát meghazudtoló eleganciával fogadta a csodálatára érkezőket.

Menetrend szerint, 9 óra 25 perckor indult a tapolcai emlékmenet, rövid szerelvényének utasai között az Nohab-GM Alapítvány meghívottaival és pártolóival, lelkes vasútbarátokkal és családtagjaikkal, egykori nohabos mozdonyvezetőkkel és barátaikkal, akik az egyik, máig legsikeresebb mozdonytípussal kapcsolatos emlékeik felidézésével töltötték az utat.

Aszófő állomás előtt, ahol csak átrobogott a különvonat<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a külön nem jelölt felvételeket Szever Dániel készítette)</br>

Az első, kelenföldi megállás után vonatuk Székesfehérvárig szinte repült a frissen felújított 30-as vonalon, régmúltból ismerős pályán, ismerős utasokkal. Eközben vasútfotósok szinte valamennyi útátjárónál, és érdekes műtárgynál megörökítették a Tízest.

Badacsonylábdihegy megállóhelynél, alig néhány száz méterre a 004-es balesetének helyszínétől

A székesfehérvári állomás első vágányára bejáró retrójáratot kisebb tömeg várta a peronon, majd hajszálpontosan tartva a menetrendet, továbbindult a Balaton északi partja felé. Az akarattyai alagútban már tapsolt a látványtól és a büfé kínálatától felvidult utazóközönség, Balatonkenese felé ereszkedve pedig kisebb konvojnyi autóból filmezték a Nohabot.

Klasszikus megállóhely, klasszikus mozdonnyal, avagy indulás Badacsonyból

Később készülődni kezdtek az M61 004-es 1999. június 4-én történt, badacsonylábdihegyi balesetére emlékezők. Előkerültek az addig papírba csomagolt virágok, amelyeket az utasok kidobáltak az ablakon a 004-es vesztőhelyén, ahol lépésben, hosszú kürttel haladt a különvonat.

Tisztelgés a 004-esnek állított emlékműnél

Tapolcán csak rövid időt töltött a ritkán odalátogató gép és vonata, majd tológépnek ráállt a 478 324-es is, amely a szerelvényt a ma már teljesen néptelen zalahalápi rakodóra kísérte, ahol a rendszerváltás előtt szinte hetente rakodtak ki- és be katonai tehervonatokat. Itt még készült néhány különleges fotó, az egykor szebb napokat látott rakodóvágányok mellett, illetve egy csoportkép a túra valamennyi résztvevőjével, mielőtt visszatértek Tapolcára, majd onnan Budapestre.

Meglepetésünkre ezen a napon egy másik Nohab, az M61 019-es is tiszteletét tette a 29-es vonalon: munkagépeket továbbított Békéscsabáról Ukkra.

Országot átszelő vonat Ábrahámhegy megállóhely előtt

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.