A Siemensé a Mirel vonatbefolyásolót gyártó HMH

iho/vasút   ·   2023.11.17. 09:30
mirel_131

A lépéssel a német gyártó már teljes vonatbefolyásolási portfóliót nyújthat a kelet-európai vasúti folyosókhoz.

A szlovákiai HMH s.r.o. által előállított, hagyományos vonatbefolyásolási rendszert Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Lengyelországban használják. Habár a vállalat Siemens Mobility általi felvásárlása befejeződött és a német vállalat vasútiinfrastruktúra üzletágába integrálódik, a HMH központja továbbra is Pozsony marad.

A Siemens Mobility-től elmondták: a HMH stratégiai kiegészítés a gigacég vasútiinfrastruktúra-portfóliójához, tovább erősítve a Siemens piaci pozícióját. A felvásárlás fontos mérföldkő azon törekvésben, hogy egyetlen forrásból kínálhassanak átfogó megoldásokat az összes európai vasúti járműszolgáltatónak.

Az 1993-ban alapított HMH 1999 óta foglalkozik vonatbefolyásolási és -ellenőrzési rendszerek fejlesztésével, gyártásával és karbantartásával, legismertebb terméke a Mirel. A társaság alapítója és vezérigazgatója, Tomáš Horváth úgy véli, az európai határokon átnyúló vasúti közlekedés a jövő. Most, hogy a HMH már a Siemens Mobility-család teljes jogú tagja, a szlovák leányvállalat a kelet-európai piacra szánt fejlesztések középpontjába kerül, ami fontos lépés a jövő felé – számol be a Railway Gazette.

A Mirel VZ1 elnevezésű vonatbefolyásolási rendszert jelenleg a fentebb említett négy országban használják. A Mirel az egyetlen olyan befolyásolórendszer, mely egy ETCS-interfészen belül képes a cseh és szlovák LS, a magyar EVM és a lengyel SHP rendszerek között váltani. Ezzel egyedülálló a közép-európai régióban. A több száz mozdonyra feltelepített rendszer megfelel a védelmi rendszerekre vonatkozó összes európai szabványnak (többek között: STN EN 50126, STN EN 50129, STN EN 50128, STN EN 50159-2). A Mirelről a mozdonyvezetők is jó véleménnyel vannak, megbízhatónak, hatékonynak találják.

A Mirel VZ1 elnevezésű vonatbefolyásolási rendszert az azóta a MÁV-Startba olvasztott MÁV-leányvállalat, a MÁV-Trakció 2011-ben néhány V43-as mozdonyra (431 005, 014, 015, 152, 153, 176, 232, 339) is feltelepítette, hogy azokkal Szlovákiába is átjárhassanak, elősegítve a nemzetközi vasúti teherforgalmat.

(Nyitóképünkön Mirel-berendezés egy szlovák 131-es sorozatú mozdonyon. Fotó: Miskolc környéki vasútvonalak Facebook-oldala)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek