Díszes Vectronnal ünnepli újabb mozdonybeszerzését a Metrans

Az új gép matricája a logisztikai vállalat kiterjedt, Hamburgtól Isztambulig érő európai intermodális hálózatát szimbolizálja.
A Metrans a csehországi Ostravában megrendezett, idei Vasúti Üzleti Napok (Rail Business Days 2025) vasúti szakmai kiállítás és vásár nyitónapján mutatta be legújabb, színes matricával díszített Vectronját – a szivárvány szinte minden színét magán viselő, 383 443-as gép az első fecskéje egy tíz új Siemens-villamosmozdonyt magába foglaló járműbeszerzésnek.
A matrica a vállalat páneurópai jelenlétét tükrözi, kihangsúlyozva, hogy a Metrans képes arra, hogy összekapcsolja a kontinens tengeri és szárazföldi termináljait: többek között az adriai kikötőket (Koper, Trieszt és Fiume/Rijeka) például a balti-tengeri Gdańskkal, a főbb szállítási útvonalak pedig az északi-tengeri kikötőket (Hamburg, Rotterdam, Bremerhaven) kötik össze Közép-Európával, valamint tovább, Románia és Törökország fekete-tengeri kikötőivel.
A Metrans jelenleg korszerű Alstom (korábbi Bombardier) Traxx és Siemens Vectron villamos mozdonyokkal vontat, előbbi típusból negyvenet üzemeltetnek. Az egyre növekvő Siemens-flotta viszont már túllépi a Traxxok példányszámát: 2025 végére várhatóan már hatvan Vectront fognak tudni bevetni. Ráadásul a további tíz Siemens-gép lehívását lehetővé tevő opcióval már száztíz példányosra nőhet a Metrans korszerű villanymozdonyokból álló gépparkja.
A logisztikai cég ügyvezető igazgatója, Martin Hořínek arról számolt be, hogy a szerbiai és romániai közlekedési engedélyek közelmúltban történt megszerzését követően aktívan dolgoznak azon, hogy a Kelet-Balkánra is kiterjesszék tevékenységüket, megerősítve ezzel az isztambuli csomópontot, ahonnan már most is egyre nagyobb mennyiségű árut fuvaroznak Ázsiából, az úgynevezett középső korridoron keresztül.
A Románián és Magyarországon, vagy Bulgárián és Szerbián keresztül vezető alternatív útvonalak létrehozásával nemcsak ezeknek az országoknak a piacait szeretné kiszolgálni a Metrans, hanem a kockázatokat is mérsékli.
Mindeközben zajlik az új, zalaegerszegi terminál létrehozása is, mely stratégiai átrakó csomópontként fog szolgálni a Törökországból és a Fekete-tenger felől érkező, valamint az adriai kikötők felé tartó vagy onnan érkező áruforgalom metszéspontjában – jelenti a Rail Market.
(Nyitóképünkön a Metrans szivárványszínű, 383 443-as Vectronja. Kép forrása: railmarket.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!