Tovább erősíti európai hálózatát az RCG

iho/vasút   ·   2024.10.20. 15:25
rcg_bilk_terminal

Az új Budapest–Zeebrugge, Wels–Lübeck–Kiel és Wels–Bécs–Budapest TransFer-fuvarok fontos magyarországi és európai áruelosztó központokat kötnek össze.

Újabb termékekkel bővíti portfólióját az ÖBB Rail Cargo Group (RCG), ezzel segítve elő a közlekedés közútról vasútra terelését. Az ÖBB árufuvarozási leányvállalata egy körfuvarral még októberben elindítja az új Budapest–Zeebrugge TransFer-összeköttetést az intermodális áruforgalom fontos magyarországi és belgiumi fordítókorongjai között. A heti három tervezett körfuvarral az RCG minden daruzható rakományegység fuvarozását garantálja, beleértve a húsz, harminc, negyven és 45 láb (6,1, 9,1, 12,2 és 13,7 méter) hosszú konténereket, valamint a 25 és 45 láb (7,6 és 13,7 méter) hosszú csereszekrényeket is. Ezenkívül lehetőség van veszélyes áruk RID-irányelveknek megfelelő, biztonságos fuvarozására is. Zeebruggéből, Belgium egyik legfontosabb tengeri kikötőjéből tengeri szállítások áll rendelkezésre Tilbury, Hull, Teesport, London és más főbb nagy-britanniai összeköttetések felé. A TransFer ezenkívül antenna-összeköttetéseket kínál a Délkelet-Európa központi kapujának számító, nagy és modern budapesti BILK-terminálról Törökországba és vissza.

Wels–Lübeck–Kiel, teljeskörű szolgáltatásokkal

Az új TransFer-fuvar heti négy körjáratot nyújt Wels logisztikai központja és Lübeck, Németország egyik legnagyobb balti-tengeri kikötője között. Wels mint közép-európai logisztikai csomópont az áruforgalom Európán belüli elosztását támogatja minden irányban, Lübeck pedig a skandináv és balti piacokra és azon túlra irányuló vasúti árufuvarozásban jelent fontos átrakóhelyet. A logisztikai lánc Észak-Európa felé történő kibővítéseként a TransFer hetente háromszor továbbközlekedik Lübeckből Kielbe is.

Minden árutípus, így a hagyományos kocsirakományok – egyeskocsik vagy kocsicsoportok és intermodális konténerek, például húsz, harminc, negyven és 45 láb hosszú konténerek, valamint 25 és 45 láb hosszú csereszekrények és daruzható pótkocsik – továbbítása elérhető. A szolgáltatások részét képezik az olyan egy kézből nyújtott end-to-end logisztikai megoldások is, mint az elő- és utófuvarozás szervezése, a kiegészítő szállítmányozási szolgáltatások, köztük terminálszolgáltatások, átrakási lehetőségek, korszerű raktárlogisztika és professzionális vámkezelés.

Wels–Bécs–Budapest: új fuvarozási lehetőség nem daruzható félpótkocsikhoz

Ami a Genk–Kürtös (Curtici) TransFer esetében egy ideje már gyakorlat, az mostantól a Wels–Bécs–Budapest útvonal esetében is megvalósítható: a konténerek, csereszekrények és daruzható pótkocsik mellett mostantól a nem daruzható félpótkocsik („normál” pótkocsik) is továbbíthatók ezzel a TransFerrel. A heti három körfuvarral közlekedő járat nonstop összeköttetést nyújt az osztrák Wels és Wien Süd terminálok, valamint a budapesti BILK-terminál között, ily módon hidat képez Nyugat-Európa gazdasági központjai és Dél-, valamint Délkelet-Európa országai között, illetve ezeken túl egészen Törökország ázsiai területeiig.

Daruzhatóvá válnak a nem daruzható félpótkocsik

Az úgynevezett r2L átrakási technológia alkalmazása lehetővé teszi bármely típusú nem daruzható félpótkocsi terminálokon történő hatékony be- és átrakását. A pótkocsit egy speciális platformra helyezik, amelyet aztán daru segítségével emelnek a vagonra. A platform egyszerű kezelése lehetővé teszi a félpótkocsik gyors és biztonságos, rámpák vagy egyéb berendezések használata nélkül történő átrakását a terminálokon. A becslések szerint az átrakás időtartama emelésenként mindössze öt–nyolc perc. Ezzel az eljárással pontosan és biztonságosan, minimális személyi munkaerő-ráfordítással lehet a járműveket be- és kirakodni. A nem daruzható félpótkocsik vasúti fuvarozásával járó logisztikai előnyök mellett további pozitívum, hogy a vállalatok nem fizetnek útdíjat és üzemanyagköltséget, lehetővé téve az RCG-nek, hogy a közúti szállításnál versenyképesebb árakat kínáljon. A közúti elő- és utófuvarozás ráadásul nagyobb elegysúlyt tesz lehetővé, ami tovább növeli a hatékonyságot – mindkettő vonzó tényező a vasútra történő átterelés, az úgynevezett modális váltás szempontjából.

Az RCG Európa vezető vasútlogisztikai szolgáltatójaként részt vesz az ágazat alakításában – az év 365 napján, a nap 24 órájában tizennyolc országban van jelen Európa-szerte, egészen Ázsiáig, összekötve az embereket, a vállalatokat és a piacokat az elsőtől az utolsó mérföldig. 5912 logisztikai munkatárs szakértelmére támaszkodva évente 419 ezer, azaz naponta mintegy 1150 vonatot juttatnak el biztonságosan rendeltetési helyére. Hatékony end-to-end logisztikai megoldásaikkal évente 78 millió nettó tonnát továbbítanak. A Rail Cargo Group operatív vezető vállalata a Rail Cargo Austria AG.

(Nyitóképünkön az RCG budapesti terminálja a BILK-en. Fotó: RCG / Író Zoltán)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek