A legújabb BYD elektromos platform személygépkocsikhoz

iho/zöldút   ·   2021.04.26. 12:00
BYD e-Platform 3

A 2021-es Shanghai Autó Show-n mutatták be a legújabb, személygépkocsikhoz készült, e-Platform 3.0 jelzésű, gyártmányukat, amely valójában a klasszikus padlólemez-koncepciókat váltja fel. Az új alapra mindjárt három modellt is felvonultattak: az X Dream tanulmányautót, az EA1 a meglévő kínálatot bővíti, de a Tang DM-i csúcskategóriás hibrid szintén erre épül.

Az e-Platform 3.0 még sokoldalúbbá teszi a következő generációs elektromos gépkocsikat: energiahatékonnyá, intelligensé, biztonságossá és vonzóvá. Nemcsak a fontos fődarabokat, részegységeket lehet egységesíteni, de az új kocsiszekrény-felépítést, a digitális és elektronikus struktúrákat is, valamint egy egységes BYD jármű-irányítási rendszert is, a versenyképesség jegyében.

Az EA1 egy teljesen új, tisztán elektromos modell, az X Dream a kínai motívumkat egyesíti a modern dizájnnal. A Tang DM-i energiahatékonyságával etalon lesz a kínai SUV-ok piacán, hibrid rendszere kevesebb mint 5,3 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.

BYD EA1

Az e-Platform 3.0 a BYD teljes egésézben saját fejlesztésű alapja, amely még nagyobb szabadságot ad a fejlesztőknek és a korábbiaktól nagyobb hatótávot kapnak az emberek. Ugyanakkor az új alkalmazások bevezetése az eddigi két hónapról két hétre csökkenhet, ez hetven százalékkal rövidebb átfutást jelent.

Az új platform részegységei kisebbek, könnyebek, erősebbek és kisebb az energia-felhasnzálásuk. A platformra épült jármű gyorsulása akár 2,9 másodperc alatt is gyorsulhat 100 kilométer/órára és hatótávja elérheti az ezer kilométert.

BYD X Dream

A 800 voltos gyorstöltéssel már öt perc alatt is százötven kilométerre elegendő energiát ad, miközben az energiafogyasztás tíz százalékkal csökkenhet és az hatótáv tíz százalékkal növekedhet télen.

Az e-Platform 3.0-ban a rendkivűl biztonságos, vékony akkumulátort alkalmaznak egységesen, amely szintén részét képezi a jármű szerkezeti tervezésének és egyben dupájára növeli a torziós szilárdságot. Továbbá, rövidek lehetnek az első-hátsó túlnyúlások, megnövelve a tengelytávot és a belső teret, alacsony súlypontot biztosít, ezzel nő a stabilátás, és minimalizálni lehet a légellenállást is, akár cW=0,21-es értékig.

BYD Tang DM-i

A BYD 2018-ban mutatta be első elektrmos platformját, a mostani verzió még jobban kihasznája a benne rejlő lehetőségeket. A Mercedes-Benz, a Toyota és a Didi Chuxing a BYD-vel partnerségben fejleszt elektromos járműveket, ezért az e-Platform 3.0 elérhető lesz más gyártóknak is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.