A PKP Cargo a Coscóval karöltve növelné az európai intermodális áruáramlást

iho/vasút   ·   2024.06.15. 09:00
pkp_cargo_vectron

Az intermodális szállítás és logisztika lesz a felek közötti megerősített partnerség fejlesztési pillére.

A PKP Cargo és a Cosco Shipping Group készen áll arra, hogy Nyugat-, Közép- és Kelet-Európa számos országában bővítse intermodális kínálatát. A lengyel nemzeti árufuvarozó vasúttársaság a kínai logisztikai óriásvállalat megnövekedett vasúti áruszállítási jelenlétének kulcsfontosságú partnerévé válik az „öreg kontinensen”. A felek nem ismeretlenek egymás előtt: a PKP Cargo a Cosco lengyelországi leányvállalata, a Cosco Shipping Lines Poland Sp. z.o.o. részvényeinek húsz százalékát birtokolja, mely vegyesvállalatként működik. A lengyel vasúttársaság szerint a két cég között meglévő, bevált partnerség még jobban meg fog szilárdulni.

A PKP Cargo – sok más állami tulajdonú vasúti árufuvarozó társasághoz hasonlóan – nehéz időket él át; a lengyel cég 1 milliárd 170 millió eurós (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 440 milliárd forintos) költségvetési réssel küzd, forgalma és részvényeinek értéke meredeken csökkenő pályát követ.

A társaság nemrégiben azt jelezte, hogy az év második felében olyan piaci élénkülésben reménykedik, melynek köszönhetően helyreállhatnak – a piac élénkülésének reménye azonban nem éppen konkrét cselekvési tervnek tűnik. A konkrét lépéseket illetően a lengyel cég azt tervezi, hogy dolgozóinak körülbelül harminc százalékát „pihenőre küldi” egy évre, míg a helyzet viszonylag stabillá nem válik.

A cég pénzügyeinek javításának másik pillére az intermodális terjeszkedés. A PKP a félpótkocsik vasúti szállításának irányába kíván terjeszkedni, mely piacot kiaknázatlannak tartja és nagy lehetőséget lát benne. Ennek érdekében a lengyel infrastrukturális minisztériumot igyekeznek érdekeltté tenni egy olyan országos pótkocsiszállítási rendszer kialakításában, amit végül minden fuvarozó használhatna.

A félpótkocsis szállításra való összpontosítás összhangban áll a PKP Cargo hosszútávú stratégiájával, mely az intermodális fuvarozás fejlesztését foglalja magába. Másrészt egy olyan partner, mint a Cosco, mely híres arról, hogy képes alakítani az Európán belüli vasúti áramlásokat az általa kiszolgált kikötőkön keresztül, ideálisnak tűnik a terjeszkedésben való segítéshez, ami megmentheti a PKP-leányt a csődtől.

A PKP Cargónál úgy hiszik, hogy a vállalat külföldi erőforrásai és az Európai Unió kilenc országában szerzett független fuvarozási tapasztalatai lehetővé teszik, hogy versenyképes, átfogó és személyre szabott ajánlatot készítsenek egy olyan fontos partnernek, mint a Cosco – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: PKP Cargo)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Hajózás Tengerhajózás

Odaveszett konténerek

iho/hajózás   ·   2024.07.12. 08:00

A 18 ezer TEU-s konténerhajó, a CMA CGM Benjamin Franklin kemény viharba futott Dél-Afrika partjainál, a fedélzetéről 44 konténer a tengerbe borult, további harminc pedig megrongálódott.