A Regiojet és a Flixtrain is célba veszi a Berlin–Varsó viszonylatot
Amíg a Flixtrain napi két vonatpárra, addig a Regiojet máris hatra adott be kapacitásigényt a lengyel vasúti hatósághoz.
A cseh Regiojet magánvasút a lengyel Vasúti Közlekedési Hatósághoz (UTK) benyújtott kérelme alapján 2025. december 14-étől napi hat vonatpárt szeretne közlekedtetni Varsó és Berlin között. Ezzel lényegében megszerezhetik a közlekedési engedélyt is a lengyel vasúthálózaton. A járatokat egészen a 2030. december 14-éig terjedő időszakban akarják közlekedtetni. A tervek szerint hat, esetleg tízkocsis, klasszikus, mozdonyvontatású szerelvényekkel szállnának harcba az utasokért. A kocsik száma rugalmasan mindig a kereslethez igazodna mindkét irányban. A megállóhelyek a következők lennének: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Poznań Główny, Frankfurt (Oder), Berlin Ostbahnhof és Berlin Hauptbahnhof.
Ugyanerre a viszonylatra adott be a napokban kapacitáskérelmet a Flixtrain magánvasút is, sőt ugyanarra az időszakra vonatkozóan. A Flixtrain viszont egyelőre csak napi két vonatpárt szeretne közlekedtetni Berlin Hbf. és Warszawa Wschodnia állomások között. A Flixtrain vonatai azonban a lengyel szakaszon belföldi forgalomban nem vehetők majd igénybe.
A PKP IC már üzemeltet saját üzleti kockázatra vonatokat ezen a vonalon, viszont a lengyel rendszer úgy van kialakítva, hogy megakadályozza, megnehezítse hogy alternatív vasúttársaságok is belépjenek azokra a viszonylatokra, ahol a PKP IC saját üzleti kockázatra üzemeltet távolsági járatokat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!