A Stadler nyerte a motorvonat-tendert

iho   ·   2013.02.27. 09:36
stadler20130227k

Összesen 48 villamos motorvonat jön majd Magyarországra: 42 a MÁV-Start elővárosi vonalain közlekedik majd (elsősorban az esztergomi vonalon, ha addig elkészül a felújítása), 6 pedig a GYSEV regionális vonalain – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.

A Stadler Bussnang AG az egyedüli ajánlattevő; 2014 márciusában kell leszállítaniuk az első szerelvényt, az utolsót pedig 2015. szeptember 30-ig. A vonatok nettó egységára 5 558 000 euró, a beszerzést európai uniós forrásból, a Közlekedési Operatív Program (Közop) keretében tervezi finanszírozni a két vasúttársaság.

A GYSEV számára egyébként áprilisban kezdenek gyártani Szolnokon négy új Flirtöt, amit egy korábbi pályafelújítással összekötött tenderen nyert meg a Stadler. Az új motorvonatok első példányát a GYSEV a decemberi menetrendváltással szeretné forgalomba állítani.

Az új tendergyőzelemmel a Stadler már összesen 112 négyrészes motorvonatot értékesített hazánkban, ami nem véletlen, hisz a járművek már bizonyítottak: megbízhatóak, nincs velük gond, jelenleg pedig az egyik legjobb vételnek számítanak a piacon.

(fotó: Szelezsán Tamás)

A most szállítandó motorvonatok megegyeznek a jelenleg is futó 60 modellel, a legfőbb különbség az, hogy az új példányok már teljes értékű ETCS-2 fedélzeti berendezéssel érkeznek majd, így akár 160 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek a későbbiekben, ahol az ETCS ki lesz építve.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.