Az MLBKT a havazás kárairól
·
2013.03.27. 17:07
Bár kommunikációs eszközökkel tökéletesen fel voltak szerelve a szállítmányozó cégek sofőrjei, a legnagyobb gond az információhiány volt a március 14-15-i hófúvások során, amiért többen a hatóságokat is bírálták - derül ki a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felméréséből.
Az MLBKT szerdai közleménye szerint a hófúvások logisztikai hatásait felmérő rövid kérdőívre tizenöt érintett fuvarozó vállalkozástól érkezett válasz. Az adatszolgáltatók összesen 151 érintett tehergépjárműről és csaknem 60 millió forintos kárról számoltak be. Kiderült, hogy a válaszadók több mint felének, jellemzően a kisebb cégeknek nincs vészhelyzeti protokollja, azaz nincsenek általános irányelvek és tervek a váratlan események kezelésére. A károk között befagyott fékekről, árokba fordult, behavazott tehergépjárművekről és kötbérterhekről számoltak be a legtöbben - közölte az MLBKT.
A válaszadók szerint váratlan katasztrófahelyzetek bármikor bekövetkezhetnek, ezekben a szituációkban fontos a higgadtság és a gyors, pontos információáramlás. Volt, aki kiemelte, hogy a kamionos hírlánc volt a leghatékonyabb információforrás. Szabó Gyula, az ISD Portolan Kft. igazgatója szerint a központi diszpécserszolgálatoknak is jobban fel kell készülniük, támogatniuk kell a bajba jutott kamionokat. Az üzleti partnerek közötti információáramlás is akadozott, az üzletkötőknek, kereskedőknek is sokkal gyorsabb információáramlásra lett volna szükségük.
Kovács Marcell, a Masped logisztikai vezetője kiemelte: a közlekedési szabályokat mindenkinek be kell tartania, fontos felhívni a figyelmet a mentősáv biztosítására. A megbízók részéről erős volt a nyomás, többen szigorúan ragaszkodtak a szállítási határidők mindenáron való tartásához. Volt, akit jobb belátásra lehetett bírni, de sokan éltek a kötbérezéssel - áll az MLBKT közleményében.
Az MLBKT szerdai közleménye szerint a hófúvások logisztikai hatásait felmérő rövid kérdőívre tizenöt érintett fuvarozó vállalkozástól érkezett válasz. Az adatszolgáltatók összesen 151 érintett tehergépjárműről és csaknem 60 millió forintos kárról számoltak be. Kiderült, hogy a válaszadók több mint felének, jellemzően a kisebb cégeknek nincs vészhelyzeti protokollja, azaz nincsenek általános irányelvek és tervek a váratlan események kezelésére. A károk között befagyott fékekről, árokba fordult, behavazott tehergépjárművekről és kötbérterhekről számoltak be a legtöbben - közölte az MLBKT.
A válaszadók szerint váratlan katasztrófahelyzetek bármikor bekövetkezhetnek, ezekben a szituációkban fontos a higgadtság és a gyors, pontos információáramlás. Volt, aki kiemelte, hogy a kamionos hírlánc volt a leghatékonyabb információforrás. Szabó Gyula, az ISD Portolan Kft. igazgatója szerint a központi diszpécserszolgálatoknak is jobban fel kell készülniük, támogatniuk kell a bajba jutott kamionokat. Az üzleti partnerek közötti információáramlás is akadozott, az üzletkötőknek, kereskedőknek is sokkal gyorsabb információáramlásra lett volna szükségük.
Kovács Marcell, a Masped logisztikai vezetője kiemelte: a közlekedési szabályokat mindenkinek be kell tartania, fontos felhívni a figyelmet a mentősáv biztosítására. A megbízók részéről erős volt a nyomás, többen szigorúan ragaszkodtak a szállítási határidők mindenáron való tartásához. Volt, akit jobb belátásra lehetett bírni, de sokan éltek a kötbérezéssel - áll az MLBKT közleményében.