Befejeződött a Győr–Veszprém vasútvonal karbantartása, október 10-étől ismét várja a túrázókat a Bakonyvasút

iho/vasút   ·   2024.10.10. 15:00
porvacsesznek

Megújultak a völgyhidak, feloldottak több sebességkorlátozást, biztonságosabbá tettek számos útátjárót.

Október 9-én elkészült a Győr–Veszprém vonal nyár elején megkezdett felújítása, véget ért a pótlóbuszos közlekedés. A lezárás ideje alatt kicserélték a Gyökeres- és a Répás-árok felett átívelő gyulafirátóti völgyhidakat, a hozzá kapcsolódó hídfőket felújították, illetve több száz méteren vágányszabályozást és pályafelújítást is végeztek a szakemberek a biztonságosabb és kiszámíthatóbb vasúti közlekedés érdekében, ezáltal is növelve a bakonyi települések hivatásforgalmát és turisztikai vonzerejét.

A négyhónapnyi megfeszített munka során kicserélték a Gyökeres-árok és a Répás-árok felett átívelő, egyenként huszonegy méter támaszközű, felsőpályás, rácsos tartós acélszerkezetű gyulafirátóti völgyhidakat. Az új hidak megjelenése megegyezik a korábbi hidakéval, ugyanis kiemelt cél volt az örökségvédelmi szempontok betartása, de korszerű anyagokat és technológiákat alkalmaztak. A lecserélt hídszerkezetek a vasútvonal megnyitása óta, 128 éven át szolgálták a közlekedést és ez idő alatt csupán kétszer kaptak nagyobb felújítást. Megújultak a hídfők és több száz méteren teljesen felújították a pályát is, a talpfák egy részét betonaljra cserélték. Csaknem két és fél kilométeren végeztek vágányszabályozást, elvégezték több vasúti átjáró felújítását is. A munkálatokkal egyidőben gyérítették a pálya menti növényzetet és kivágták a vasúti közlekedésre veszélyes fákat. A MÁV saját forrásából, kicsivel kevesebb, mint kétmilliárd forintból megvalósuló beavatkozásoknak köszönhetően fél kilométeren megszűnt a korábbi sebességkorlátozás, ezzel is segítve, hogy kiszámíthatóbbak és pontosabbak lehessenek a Bakony völgyeiben látványos hidakon és alagutakon át kanyargó vonatok. A beavatkozás kisebb utómunkálatokkal és tereprendezéssel november végén fejeződik be teljeskörűen, ezek a vonatforgalmat már nem érintik. A mostani beavatkozással a hálózat két egyedi megjelenésű és szerkezeti kialakítású hídját sikerült korszerűsíteni az örökségvédelmi követelmények betartásával, a sajátos látvány átmentésével és a forgalombiztonság hossztávú garantálásával.

Megújultak a Gyulafirátót környéki völgyhidak is (kép forrása: MÁV Facebook-oldal)

Magyarország egyetlen műemléki védettségű vasútvonalán az őszi bakonyi túrázásra indulók tehát már ismét tervezhetnek a vonatokkal, a Cuha-völgybe kirándulókat kétóránként közlekedő járatokkal és kedvező árú, 1199 forintért megváltható Bakony napijeggyel várja a vasúttársaság, mellyel egy teljes napon át korlátlanul lehet utazni a Győr és Veszprém közötti vasútvonalon, valamint a térség számos autóbuszvonalán. Az érvényességről, felhasználásról és megváltási lehetőségekről bővebben ide kattintva lehet tájékozódni. A vasúti menetrendek az online felületeken (MÁV app, EMMA) elérhetőek.

(Nyitóképünkön egy csörgős személyvonat a Bakonyvasúton, Porva-Csesznek állomásnál. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.