Bekötik a déli összekötő harmadik hídszerkezetét, több vonalon változásokra készüljenek!

iho/vasút   ·   2022.07.07. 12:00
00_deli_korvasut_harmadik

A munkálatok miatt július 11-étől augusztus 18-áig vágányzári menetrend lép életbe a győri, a székesfehérvári és a pécsi vonalakon, számos vonat végállomása a Keleti és Kőbánya-Kispest helyett Kelenföld lesz.

Újabb üteméhez ér a déli összekötő vasúti híd építése a nyáron: a beruházás következő fázisában bekötik a vágányhálózatba a tavasszal elkészült harmadik hídszerkezetet, hogy megkezdődhessenek az átadáshoz elengedhetetlen statikus és dinamikus próbaterhelések. A munkálatokhoz igazodva július 10-én estétől augusztus 19-én reggelig jelentősen változik a Ferencváros és Budapest-Kelenföld között közlekedő vonatok menetrendje a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es), a Budapest–Székesfehérvár (30a) és a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs (40-es) vonalon, a vágányzári menetrendeket itt, itt és itt tölthetik le.

A belföldi elővárosi és távolsági közlekedés változásai

A vágányzár ideje alatt, vagyis július 11-étől augusztus 18-áig több vonat rövidebb útvonalon, a Keleti pályaudvar és Kőbánya-Kispest helyett csak Budapest-Kelenföldig közlekedik és onnan is indul. Rövidebb viszonylaton járnak a hegyeshalmi vonalon közlekedő soproni és szombathelyi intercityk, a pécsi és kaposvári intercityk, a 9307 és IR19203 számú vonatok, a martonvásári és tárnoki S36-os vonatok, valamint szintén Budapest-Kelenföldről indulnak a délutáni, esti győri és hegyeshalmi G10-es vonatok.

A G43-as vonatok továbbra is a teljes útvonalukon járnak, így óránként garantálják az eljutást Kőbánya-Kispest és Budapest-Kelenföld között.

A menetrendi változások már július 10-én este életbe lépnek: Kaposvárról a Rippl-Rónai, Pécsről a Zengő és a Sopianae, Sopronból az Ikva, valamint Szombathelyről az utolsó Savaria Intercity (IC823, IC801, IC811, IC931, IC911) már csak Budapest-Kelenföldig közlekedik.

Augusztus 19-én még Budapest-Kelenföldről indul Pécsre a Sopianae és a Zengő, Kaposvárra a Kresz Géza, Szombathelyre az első Savaria, valamint Sopronba a Tűztorony Intercity (IC800, IC802, IC822, IC912, IC932).

A nemzetközi vonatokat érintő változások

Július 11-étől augusztus 18-áig a Keleti pályaudvarról Grazba induló Mura, valamint a Ljubljanába induló Dráva nemzetközi Intercity (IC312, IC310) a teljes útvonalon, eredeti menetrend szerint közlekedik. A Ljubljanából érkező Dráva és a Grazból érkező Mura nemzetközi Intercity (IC311, IC313) csak Budapest-Kelenföld állomásig közlekedik.

A budapesti vágányzárral egy időben, július 11-étől 27-éig az osztrák vasút hálózatán is pályakarbantartást végeznek, ezért az RJX264-es railjet xpress-járat kivételével változik a Keleti pályaudvarról Ausztria, Németország és Svájc felé induló railjet xpress-vonatok menetrendje: a Keletiből tíz perccel korábban, óra 30-kor indulnak, és a teljes magyarországi szakaszon 10–13 perccel korábban közlekednek.

A változás július 11-étől augusztus 2-áig érinti a Bécsből érkező első, a Hegyeshalomból menetrend szerint 8 óra 28-kor induló railjet xpress-vonatot (RJX41) is, mely a teljes magyarországi szakaszon hatvan perccel korábban közlekedik, így Hegyeshalomból 7 óra 28-kor indul. A Münchenből Budapestre tartó Kálmán Imre Euronight (EN463) menetrendje is változik: az eredeti menetrendjéhez képest 87 perccel később, 8 óra 55-kor indul Hegyeshalomból.

Az eredetileg a szobi vonalon közlekedő, a júniusi sziklaomlás miatt a Keleti pályaudvarra terelt, kerülő útvonalon Rajka felé közlekedő nemzetközi vonatok budapesti végállomása is változik. A Prágába induló első, és a Prágából érkező utolsó Metropolitan (EC280, EC281), a Terespolba és Krakkóba közlekedő Báthory Eurocityk (EC130, EC131), valamint a Berlinbe, Prágába és Varsóba közlekedő Metropol Euronight-járatok (EN476, EN477) a vágányzár teljes ideje alatt Budapest-Kelenföld állomásról indulnak, illetve oda is érkeznek.

Besegít az M4-es metró

A Budapest-Kelenföld állomásról induló, illetve a csak addig közlekedő vonatokra megváltott menetjegyeket a vágányzár ideje alatt elfogadja a BKK az M4-es metrón Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között.

(Nyitóképünk forrása: NIF Zrt.)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.