A ZSSK is kíváncsi a Fairtiq-re
A mobilfizetéses jegyértékesítési rendszer egyéves, országos tesztje jövő januárban indul a szlovák nemzeti vasúttársaság belföldi viszonylatain. Ha beválik, hosszútávon is bevezetik.
A mobilfizetéses jegyértékesítési rendszer egyéves, országos tesztje jövő januárban indul a szlovák nemzeti vasúttársaság belföldi viszonylatain. Ha beválik, hosszútávon is bevezetik.
A brit kormány vasútfejlesztési tervének részeként kilenc hónapig tesztelik az innovatív, elektronikus jegyrendszert. Ha sikeresnek bizonyul, fontolóra veszik a Fairtiq szélesebb körű, városokban, régiókban vagy országszerte, és más közlekedési módoknál való alkalmazását is.
A május elsejét magában foglaló hosszú hétvégére is erősítéssel készül a MÁV-csoport. A társaság a jegyek előre megváltását ajánlja az utasoknak.
A Budapest csomópontjaiban és népszerű megállóiban éjjel-nappal elérhető készülékek a fővárosiak egyik legfontosabb vásárlási felületének bizonyulnak.
Az olasz nemzeti vasút utasai már a jegyvásárláskor megtudhatják vasúti utazásuk karbonkibocsátását, adott esetben az egyéni autózás és a repülés kibocsátásával is összehasonlítva.
A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél tizenegy, a MÁV-Startnál pedig hat új eszközt állít üzembe a MÁV–Volán-csoport.
A legmagasabb egyösszegű befizetés elérte a 148 ezer forintot. Januártól júliusig közel nyolcvanmillió forint folyt be a vasúttársaság kasszájába.
Az emelt szintű szolgáltatást nyújtó Volánbusz-járatokon augusztus 5-ével megszűnik a távolsági kiegészítő jegy, ezzel egyidejűleg új, fakultatív helyfoglalási rendszert vezetnek be.
A párizsi Charles de Gaulle és Orly nemzetközi repülőterekről így már negyvenegy útvonalon válik elérhetővé egy jeggyel a vasút és a repülés kombinációja.
A vasúti személyszállítás nyolc év kényszerszünet után kedd hajnalban indult újra, napi öt vonatpárral, megkönnyítve a reggeli munkába és iskolába járást Szerbia és Magyarország között, valamint a délutáni és esti hazatérést.
Az augusztus 28-ával életbe lépő utószezoni menetrend a főszezon utáni négy hétben, szeptember 24-éig több országrészből garantálja a sűrűbb közlekedést, átszállás nélküli eljutást a Balatonhoz.
A vonathelyettesítő autóbuszok négyszáz forintos teljesárú jeggyel, a kedvezményre jogosultak számára ötven vagy kilencven százalékos kedvezménnyel vehetők igénybe.
Az UIC által létrehozott eTCD elektronikus jegykezelő rendszert egyre több jegyértékesítő és vasúttársaság használja, 2025-re pedig már EU-szerte alkalmazni fogják.
Március elsejétől a Tokaj, a Hernád-Zemplén és a Kaposvár felé közlekedő intercitykre is váltható a jelentős kedvezményeket nyújtó jegytípus.
A kisebb, 80x54 milliméteres jegyekkel évente tizennégy futballpálya területével egyenlő papírt spórol meg a vasúttársaság.