Fiatalodik a használtautó-kínálat Magyarországon, nő az elektromos és hibrid modellek aránya
A Használtautó.hu járműhirdetési portál szerint az októberi adatok a magyar használtautó-piac lassú szerkezetváltását jelzik.
A Használtautó.hu járműhirdetési portál szerint az októberi adatok a magyar használtautó-piac lassú szerkezetváltását jelzik.
Költségrobbanás, csökkenő megrendelések, lemaradó díjak: komoly válságban az ellátási lánc gerince, újra kell értékelni a vasúti logisztika jövőjét. A VÁK-index semmi jóval nem kecsegtet.
Interaktív felületen böngészhetők a 2019–2024 közötti időszak adatai.
Már eddig is sokat romlott a szektor hatékonysága, de jövőre drágul a hazai használatarányos útdíj, és jelentősen emelkedik a gázolaj jövedéki adója is. Hallottunk már nemegyszer segélykiáltást az alágazatból, ám most tényleg borúsak a kilátások.
Tovább tart a technikai recesszió: Magyarország bruttó hazai terméke 2023 második negyedévében a nyers adatok szerint 2,4 százalékkal, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 2,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal.
A statisztikai bázishoz, azaz a tavalyi első negyedéveshez képest ötvenhattal.
Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti.
Mind a kettő relatív: egyik sem érte el a járvány előtti, 2019 negyedik negyedévi szintet – derül ki a szállítási teljesítményekről kiadott legfrissebb KSH-jelentésből.
Az áruszállítás teljesítménye tizenhárom százalékkal csökkent 2020 harmadik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest.
A gazdaság teljesítményének növekedésével párhuzamosan az áruszállítás iránti kereslet is nőtt 2014. harmadik negyedévében.
Még mindig a közutat használjuk mindenre: utazásra és áruszállításra is. Holott ez az arány az Európai Unióban lényegesen megváltozott.