Új vasúti konténerfuvarokat indít Lengyelország és Ukrajna viszonylatában a Maersk
A dán logisztikai óriás a gdański kikötő és a háborúval sújtott ország között segíti az áruk mozgását.
A dán logisztikai óriás a gdański kikötő és a háborúval sújtott ország között segíti az áruk mozgását.
A Rotterdamból Malajziába tartó Marie Maersk jelenleg Libéria partjainak közelében halad, csekély, egy–két csomós sebességgel; a közelben nincs olyan kikötő, amelyik ekkora hajót fogadhatna.
Ezzel új iparági etalont állított fel a két vonalhajózási óriás a tengeri árufuvarozást a kelet–nyugati kereskedelemben lefedő hálózata, a Gemini.
A mokány vontató Norvégiából indult menteni a Bermuda közelében hányódó, a gépházában történt robbanás miatt haladásképtelen Maersk Sanát.
A marseille-i logisztikai óriás a konténerszállító hajókra vonatkozó rendelésállománya jelentősebb, mint dán piaci vetélytársáé.
Így már csak hárman maradtak állva a Deutsche Bahn leányvállalata értékesítésére kiállított porondon.
Mérföldkőhöz érkezett a tengeri konténerszállítás. A legnagyobb, 2324 ezer TEU-s megamax hajók összkapacitása ugyanis meghaladta a négymillió egységkonténert.
Az anyacég Deutsche Bahn (DB) kiválasztotta azt a négy vállalatot, melyek közül a győztes majd kikerül. Az MSC kiszállt.
Új szakaszba lépett a DB logisztikai üzletágának értékesítési folyamata: letelt a nem kötelező érvényű ajánlatok benyújtásának határideje.
A DHL visszalépett, ezzel a dán DSV tűnik az eddigi egyetlen komoly jelentkezőnek. A Maersknél továbbra is gondolkodnak az akvizíción.
Hatalmasat esett Moller-Maersk dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat nyeresége 2023-ban, a bevétele is harmadával csökkent.
A jemeni húszi lázadók támadásai miatt a Szuezi-csatorna helyett egyre több teherhajó Afrikát megkerülve jut el Európába. A megváltozott rend nagy vesztesei az adriai kikötők. A fuvardíjak nőnek, a megbízhatóság romlik – a múlt év novemberéhez képest a konténerhajók harminc százalékkal késnek többet.
November elejétől már három franciaországi csomópontra: Toulouse-ba, Bordeaux-ba és Lyonba is közlekednek tehervonatok.
A konténerfuvarozás ma a világgazdaság létfontosságú pillére, az 1950-es években viszont még csak egy kezdeti ötlet volt. Bemutatjuk, hogyan is változott az évtizedek során.
A logisztikai vállalat új, továbbfejlesztett intermodális vasúti szállítással tér vissza a nemzetközi szállítási útvonalra, a megrendelőket pedig a szabad kapacitások kihasználására ösztönzi.