Háromszázmillió eurós uniós támogatásból vásárolhatnak teherkocsikat a szlovákok
Az Európai Bizottság a napokban bólintott rá a támogatásra, mellyel a modális váltást segítenék elő.
Az Európai Bizottság a napokban bólintott rá a támogatásra, mellyel a modális váltást segítenék elő.
A részben magántulajdonú belga vasúti árufuvarozó 61 milliós eurós kölcsönhöz jut a további működéshez, miközben a befektetőkkel is együttműködik a tőkeszerkezet megerősítése és a jövőbeli fejlődés érdekében.
Az Európai Beruházási Bank jelenleg értékeli az összesen 2,25 milliárd euróra taksált beruházást, melyet 630 millió euróval támogatna meg.
Eredményes és fontos a VEKT-program: nőtt a piaci szereplők száma és a teljesítmény is. A szegmens életben tartásához elengedhetetlen a támogatási forma 2025-ös fenntartása és a 2026 utáni, újabb öt évre történő meghosszabbítása, ami további lendületet adhat a piacnak.
Ki merülne el egy szigetország vasúti és társadalmi valóságában? Ki merészkedne az illegális telepesek és hajtányosok világába – virtuálisan, de legalább kockázatok nélkül? Fülöp-szigeteli hídemberünk, Neumann István nagy terveket dédelget.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
A Die Güterbahnen vasúti árufuvarozási szövetség kielemezte a megállapodást, rámutatva, hogy a hivatalba lépő kormány részéről nincsenek mennyiségi célok, egyértelmű prioritások vagy kötelező érvényű kötelezettségek a vasút fejlesztése iránt.
A programot tavaly februárban indították, egy járműre akár négymillió forintos állami hozzájárulást is kaphatnak a cégek.
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
Az EWG csoport támogatásával két világszínvonalú szimulációs labort alakítottak ki.
Az uniós döntés következményeként 2025-től a saját anyagi forrásaiból kell üzemelnie a német állami vasúttársaság árufuvarozó leányvállalatának.
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) háromszázmillió eurós kölcsönhöz jutott az Európai Újjáépítési és Beruházási Banktól (EBRD).
A döntés értelmében a német kormány összesen 1,7 milliárd eurót különíthet el 2029-ig. A lépés célja a magas költségű egyeskocsi-forgalmat bonyolító vasúti árufuvarozók támogatása.
A TEN-T VIII-as korridor részének számító Durrës–Rrogozhina vonal modernizálásához az Európai Beruházási Bank (EIB) adna körülbelül 90 millió eurót.