Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05
02_dhl_hungaroring

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.

Az idei szezonban a DHL a Forma–1 hivatalos logisztikai partnereként húszéves évfordulóját ünnepli, és ezzel a sportág leghosszabb ideje meglévő globális partnere. Emellett idén bejelentették a partnerség többéves meghosszabbítását, ami tovább erősíti az együttműködést.

(fotók: DHL/Zákány Gergely)

– Mindkét vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és közös elképzelésünk, hogy a sportot fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tegyük. A DHL és a Forma–1 folyamatosan további fenntartható logisztikai lehetőségek után kutat. Ebben a szezonban több mint kétszeresére nőtt a bioüzemanyaggal hajtott kamionok száma – mondta Simon Price, a DHL Global Forwarding motorsport eseménymenedzsere.

A két évtizedes partnerség alatt a Forma–1 jelentős átalakulásokon ment át: kibővült a versenynaptár, idén 24 futam van, és racionalizáláson is átesett, hogy bizonyos régiókban „hatékonyabb áramlást hozzanak létre” a versenyek között, és így csökkentsék a megtett szállítási távolságokat. A legjelentősebb változás azonban 2019-ben történt, amikor a Forma–1 bejelentette nettó zéró célkitűzését, ami magában foglalja a közúti, légi és tengeri fuvarozást. A DHL a bioüzemanyaggal működő kamionok tavalyi bevezetése mellett üzemanyag-takarékos Boeing 777-es repülőgépeket alkalmaz a szállítás során. Ezeknek a repülőgépeknek a hagyományos repülőgépekhez képest jelentősen, tizenhét százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátásuk.

A DHL-nek több mint negyvenéves motorsport-tapasztalata van, és minden egyes versenyre akár 1400 tonna nagy értékű szállítmányt is elszállít. Ebben benn vannak a versenyautók, a gumiabroncsok, a pótalkatrészeket, az üzemanyag, a közvetítő berendezések, valamint marketing- és vendéglátóipari felszerelések. A DHL Motorsport logisztikai csapata 100 szakemberből áll, akiknek a fele a helyszínen dolgozik.

A Hungaroringre összesen 350 kamionnal érkezett a száguldó cirkusz Silverstone-ból. Bécsben megtankolták a bioüzemanyaggal hajtott kamionokat, ez elegendő ahhoz, hogy a Hungaroringre elhozzák a szállítmányt, és még arra is, hogy innen a belgiumi Spaba elérjenek. Mogyoródon egyébként fenntartható árammal táplálják a „hátországot”: a napelemek a pálya körül vannak telepítve; Zandvort még ilyen verseny, ott szélerőművekkel termelik az energiát.

Hét éve, 2017-ben a DHL Group volt a világ első logisztikai vállalata, amely 2050-re nettó zéró célt tűzött ki a logisztikával kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátásban. Fenntarthatósági stratégiájának részeként a csoport 2030-ig további, mintegy 7 milliárd eurós beruházást tervez e cél felé való előrelépés érdekében. A vállalat célja, hogy növelje a fenntartható üzemanyagok alkalmazását mind a légi, mind a közúti szállítás során, felgyorsítsa járműparkjának elektromossá tételét, és szén-dioxid-semleges épületeket alakítson ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek