Elkészült az első Charger

iho/vasút   ·   2016.04.02. 08:45
400px_siemens_charger

Az első, 4601 pályaszámú Charger hivatalos bemutatóján az amerikai szövetségi vasúti adminisztrátor kiemelte: a vasút alapvető fontosságú napjainkban, a jövőben pedig még inkább azzá fog válni, a Siemens pedig nemcsak a jelen, hanem a jövő vasútja számára építi járműveit.

A Siemens Eurosprinter, Eurorunner és Vectron-platformjait egyesítő, négytengelyes Charger-dízelmozdonyok hossza 21,79 méter, tömegük százhúsz tonna. A normál nyomtávú gépeket korszerű, a Tier 4-es környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, tizenhat hengeres Cummins QSK95 dízelerőforrás hajtja, amely 3280 kilowatt teljesítményével akár kétszáz kilométer per órás üzemi sebességet is lehetővé tesz. Indító vonóerejük 290 kilonewton. A dízelgépek megerősített mozdonyszekrénye ütközési energiaelnyelő elemeket tartalmaz.

Az első Charger március végére készült el. A Siemens legújabb mozdonysorozatára eddig hét amerikai államból, összesen közel száz gépre érkezett megrendelés (fotó: Railway Gazette)

A Chargerekből eddig körülbelül százat adott el a Siemens. 2014 elején Illinois, Kalifornia, Michigan, Missouri és Washington államok összesen harminckét mozdonyt rendeltek az Amtraknak. 2015 szeptemberében Maryland állam is csatlakozott a megrendelők sorához: nyolc gépet kért MARC elővárosi szolgáltatásához. 2015 végén Illinois, Kalifornia és Washington államok ismét vásároltak a Chargerekből, ezzel ötvennyolcra növelték az Amtrak leendő Charger-flottáját. Ezzel egyidejűleg Florida is kért tíz, plusz opcionálisan további tizenegy mozdonyt All Aboard Florida-projektjéhez.

A Siemens Kalifornia állambeli, sacramentói üzeme jelenleg kapacitási maximumának környékén termel: gyártósorai egyszerre készítik az Amtrak és a SEPTA által rendelt ACS-64 Cities Sprinter villanymozdonyokat, az All Abroad Florida Chargerekből és személyszállító kocsikból álló Brightline-szerelvényeit, valamint a kanadai Calgary, és az Egyesült Államokbeli Denver, Minneapolis–Saint Paul és San Francisco villamosait. A több mint harminc éve működő, nyolcszázötvennél is több embert foglalkoztató gyár nemrég bővült ki egy 11 ezer 600 négyzetméteres egységgel. A Siemens a következő másfél év során újabb kétszáz munkahelyet szeretne létrehozni a létesítményben – számol be a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek