Giga-S-Bahn-vonattender a DB-nél

A német nemzeti vasúttársaság regionális üzletága, a DB Regio összesen négyszáz, az S-Bahn-vonatok legújabb generációját képviselő szerelvény beszerzését tűzte ki célul. A motorvonatokkal a Rajna–Majna régióban, valamint Stuttgart és München környékén tervezik frissíteni a szolgáltatást.
A beszerzés első fázisa a meghívásos közbeszerzési eljárás, melyen az elsődleges ajánlatokat március 31-éig adhatják be a vasúti járműgyártó vállalatok. A nyílt versenypályázatot ezt követően, április 10-én írja majd ki a DB. Az első tényleges ajánlatokat a további egyeztetéseket követően októberben nyújthatják be, a végső győztest decemberben választják ki, hivatalosan pedig jövő januárban jelentik majd be. A járműbeszerzést nem uniós forrásokból finanszírozza a vasúttársaság.
A keretszerződés a DB Regio tervei szerint három részből fog állni, ami 2026. április elsejével kezdődik és egészen 2034. március 31-éig használható ki, vagyis az igényelt mennyiségek lehívására a szerződés hatályba lépésétől számított nyolc év áll rendelkezésre. A megállapodás magában fogja foglalni a karbantartási szolgáltatásokat, az alkatrészellátást és -kezelést, továbbá az informatikai szolgáltatásokat.
A pályázati eljárás alapján a szerződés műszaki és szerződéses opciókat határoz meg meghatározott árakkal, melyek megvalósítását a DB Regio minden lehívás során egyénileg választhat ki. Ezen túlmenően az ajánlatkérő vállalat további követelményeket írhat elő vagy olyan szolgáltatásokat kérhet, amiket az adott felhíváson kívül kell ajánlani.
Az újgenerációs S-Bahn-vonatok vásárlása része a DB Regio S-Bahn 2029+ elnevezésű járműbeszerzési projektjének. A koncepció lényege, hogy az azon alapuló járműveket az egységes szabványok és a rugalmas modularizáció intelligens kombinációjával szabványosítják a jelenleg használt, de a tervezett élettartamuk vége felé közeledő szériák utódjaként, így azok minden régióban rugalmasan bevethetők lesznek helyi S-Bahn-vonatokként, az adott terület ügyfeleinek igényeihez szabva. A korszerű technológiákkal ellátott szerelvények nagyobb kényelmet és még jobb szolgáltatást nyújtanak majd az utasoknak.
A Railway Pro arról ír, hogy a szabványosítás értelmében az S-Bahn 2029+-nak eleget tevő járművek egységesen:
- 68 méter hosszúak;
- legnagyobb üzemi sebességük 160 kilométer/óra;
- szinkronüzemben akár három szerelvény is közlekedhet összekapcsolva, és így hatszáz utas befogadására képesek;
- belépési magasságuk az ajtóknál 960 milliméter;
- az ajtók szélessége legfeljebb 160 centiméter;
- a kocsiszekrények szélessége minimum 3020 milliméter.
(Nyitóképünkön a DB Regio egyik S-Bahn szerelvénye. Kép forrása: railwaypro.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!