Hidrogénhajtású Mireót tesztel a DB
A futópróbákon felül a tankolási folyamatot is alapos vizsgálatnak teszik ki.
A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens szeptember 9-én kezdte meg a hidrogénhajtású Mireo Plus H futópróbáit a két vállalat, valamint a német szövetségi Digitálisügyi és Közlekedési Minisztérium (BMVI) prominens képviselői jelenlétében.
A H2goesRail (magyarul körülbelül „hidrogén a vasúton is”) projekt keretében a motorvonat zöld hidrogénnel való ellátása érdekében létrehoztak egy gyors tankolórendszert, valamint kialakították a karbantartási infrastruktúrát. A Siemens a mobil hidrogénkutat már lesztelte a Wegberg-Wildenrath-i tesztközpontjában. A felek úgy vélik, a tankolási folyamat most már olyan gyors, mint egy hagyományos dízelmotorvonat esetében.
A DB a megújuló energiát elektrolízisre használja fel, hogy helyben tudjon zöld hidrogént előállítani, annak összepréselése és tárolása mellett. A tárolóegység, valamint a tartály méretét és formáját úgy alakították ki, hogy megfeleljen egy szabványos, húsz láb (6,1 méter) hosszú konténerének, így szállíthatóvá válik vasúton vagy teherautón.
A hidrogénhajtású Mireo Plus H idén májusban gördült ki a Siemens gyárkapuján. A kétkocsis kialakítású motorvonat egy tankolással nyolcszáz kilométer megtételére képes, a háromrészes kivitel pedig körülbelül ezer kilométert tud teljesíteni. A szerelvény legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra.
A Siemens jövőre két tesztprogramot is tervez a Mireo Plus H-val: az egyiket Bajorországban, a másikat pedig Baden-Württemberg szövetségi tartományban hajtanák végre, utóbbit a DB-vel közösen. A két vonat 2024 januárjától áll majd menetrend szerinti forgalomba. Baden-Württembergben a tervek szerint 120 ezer kilométert tesz majd meg az egyik hidrogénüzemű Mireo – számol be a Rail Tech.
(Nyitóképünk forrása: Siemens Mobility)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!