Jóllakhat a Torkosborz

Molnár András   ·   2012.02.20. 21:00
amtrak_lil

A sebességnövelésre azt követően kerülhetett sor, hogy a szövetségi felügyelet úgy találta, a GE Transportation által kifejlesztett ITCS (Incremental Train Control System, differenciális vonatbefolyásoló rendszer) alkalmas a mintegy 177 kilométer per órának megfelelő sebességű közlekedésre. Ezzel a korábbi 95 mérföldes óránkénti sebességhez képest tíz perccel rövidül a menetidő a szakaszt használó járatokon.

A Blue Water Line vonatai is érintik a felújított szakaszt. A képen a 365. számú vonat halad East Lansing állomás közelében a januári hóban</br>(Gregg Pullano felvétele)

A Wolverine eddig mostohagyermek volt, amikor kihirdették a felújításokról szóló tervezetet, az utasok nem sok jóra számítottak az amúgy is katasztrofális szolgáltatással kapcsolatban. Ezzel szemben a fejlesztés elkészült, kérdés, a tíz perces menetidő-rövidüléssel együtt jár-e majd a járatok pontosabb közlekedése. Ha igen, az észrevehető lesz az utasok számára is, és visszaadhatja a vasúti személyszállításba vetett bizalmat.

Tolat az Amtube kocsikból álló szerelvény Kalamazoo állomáson. Ezzel a vonattal próbálhatták ki az utasok az óránkénti 110 mérföldes sebességet, amely az első ilyen az Amtrak történetében az Északkeleti Korridoron kívül</br>(forrás: Amtrak)

Joseph Szabo, a Szövetségi Vasúti Hivatal (FRA, Federal Railroad Administration) vezetője elmondta, az idei év során kezdődő, illetve befejeződő nagysebességű programokat számba véve 2012 lehet az eddigi legsikeresebb év az Egyesült Államok nagysebességű vasúti programjában.

Tom Carper, az Amtrak igazgatótanácsának elnöke is beszédet mondott az indulás előtt</br>(forrás: Amtrak)

A tervek szerint – melyeket mindeddig komoly kétségek öveznek, és nem kevés támadást kell kiállniuk – a elkövetkező két és fél évben mind a most is érintett Chicago–Detroit, mind a Chicago–St. Louis korridor mintegy nyolcvan százaléka alkalmassá válik a 110 mérföld per órás közlekedésre.

Kapcsolódó hírek