Kezdődik az ETCS beszerelés a cseheknél

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.06.23. 15:00
ETCS_01

Több tendert is hirdettek a Cseh Vasutak a vontatójárművek ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységeinek telepítésére, de egyelőre csak egy szerződést kötnek. Ez a szerződés százharmincegy villamos mozdonyba történő ETCS rendszer beépítését jelenti. A Cseh Vasutak összesen 453 járműbe kívánja beszerelni az európai vonatbefolyásoló rendszert. Ez többmilliárd koronás beruházást jelent.

A 162-es Persing vezetőállásán tartózkodunk (fotók: Václav Rubeš)

A jelenleg aláírt szerződés értéke 1,4 milliárd korona (17 milliárd forint), amely százkét 162-es és 362-es sorozatú villamos mozdonyba történő beszerelést jelent. A versenypályázaton a ČD Telematika és AŽD Praha cégek által alkotott konzorcium győzött. A vasúttársaság szerint a költségek 39 százalékát várhatóan  CEF forrásból fedezik.

Egy 362-es jár ki Prága főpályaudvaráról gyorsvonatával

A tapasztalatok szt mutatják, hogy nem egyszerű folyamat lesz az ETCS rendszer kiépítése és a fedélzeti egységek beszerelése a járművekbe, és egyben drága is. Ennek fő oka az, hogy Európában csak három gyártó van, amelyik ETCS vonatbefolyásoló rendszert gyárt, ezért is drága mulatság az ETCS rendszer alkalmazása. Éppen a magas ár miatt a Cseh Vasutak három tendert megszüntettek, így most a pendolinókat, railjeteket és a Messerschmitteket (380-as sorozatú mozdonyok) nem szerelik fel az ETCS fedélzeti rendszerével. Egyéb tenderek, amelyek villamos motorvonat szerelvények, motorvonatok, dízelmozdonyok (például CityElefant, RegioPanter, InterPanter, Búvár) ETCS rendszerrel való felszerelésére irányulnak, már a végéhez közelednek, itt is mérvadó lesz az árajánlat, valamint az, hogy a vasúttársaságnak sikerül-e uniós forrásból részfinanszíroznia a projekteket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek