Kiírták a tendert a budafoki remíz felújítására
A budafoki remíz – eredetileg külön erőművel – 1899-től 1963-ig szolgálta a nagytétényi, törökbálinti helyiérdekű vasúti közlekedést, majd a közlekedés átszervezésével Dél-Buda villamosait. Az átalakítás elkerülhetetlen, a kocsiszín jópár része még a HÉV-korszak, az előző századforduló építészetét, forgalmát tükrözi.
Budapesten legutóbb Hungária kocsiszínt alakították át 2006-ban, akkor a szintén vadonatúj Siemens Combino villamosok fogadására. A 2015–16-ban érkező – és többek közt a budai fonódó hálózatra szánt – CAF-kocsik újabb átalakítást igényelnek. 2014-ben, az utolsó villamosnapon már meg lehetett tekinteni a átványterveket, a közbeszerzést ma írták ki.
A kocsiszín vágányhálózatában a mai napig a korabeli, bő százéves megoldások köszönnek vissza, a korabeli, kéttengelyes kocsikra szerkesztett váltókon haladnak ma is a villamosok. A teljes átépítésen kívül a felismerhetetlenségig megújul az épületegyüttes is, a régi remízre már csak a neve fog emlékeztetni. A kocsiszíni ki-, és beállást megkönnyítendő, a jövőben a Fehérvári útról mindkét irányból elérhetőek lesznek a kocsiszíni vágányok, a Forgalmi utcai delta is vágánykapcsolatot kap a belső területekhez.
A technológiai berendezésekhez új hurokvágány épül, két vágányon vizsgálatok, egyen pedig a tisztítás zajlik majd. Új, a szennyvizet újrahasznosító, oldal-, és homlokfali mosóberendezés, fényezőkonténer is épül. A kivitelezés 2015 tavaszán kezdődik, és várhatóan egy éven át tart, a beruházást 99,33 százalékban a KÖZOP, illetve várhatóan az IKOP finanszírozza.
* * *