Korszerűbb lett a TEM18DM
Az orosz gyártó brjanszki üzeme megszerezte a sorozatgyártási engedélyt a még korszerűbb gépekre, és már meg is építették az első hat mozdonyt, melyek várhatóan Oroszország távol-keleti részén, valamint a Moszkvától Murmanszkig vezető Oktyabrszkaja vasútvonalon állnak üzembe.
A modernizáció kiterjed egyrészt az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére, melynek érdekében start-stop rendszert alkalmaztak, ami a téli hónapok során nyújt segítséget. A rendszer figyeli a gép üzemelését és hőmérsékleti tulajdonságait, és a mozdonyvezető segítsége nélkül beavatkozik, ha szükséges: például kritikusan alacsony vagy magas hőmérsékletnél automatikusan elindítja vagy leállítja a motort. A sűrített levegőhöz, valamint az elektro-pneumatikus vezetékekhez szükséges páramentesítő egységnek köszönhetően személykocsikat is továbbíthat a TEM18DM. Sőt, a típus akár normál, 1435 milliméteres nyomközű forgóvázakkal is elérhető.
A módosított prototípusok átmentek az összes típusengedélyezési vizsgán, ennek köszönhetően a korszerűbb kivitel tovább szélesítheti a 2008 óta gyártott mozdonytípus felhasználási területét, miközben növeli a hatékonyságot is. A gyártó már a tesztek során is pozitív visszajelzéseket kapott a mozdonyok személyzetétől, akik elsősorban a jobb ergonómiát, a vezetőfülke jobb világítását, valamint az elektromos berendezéseket emelték ki.
A TEM18DM tolatási és kocsirendezési feladatok, valamint nagy terhelés alatt is megbízhatóságáról és hatékonyságáról tett tanúbizonyságot. A típust az Oroszországi Vasutak (RZSD), valamint a FÁK-országok vasútjai és iparvasútjai is üzemeltetik, ezzel az egyik legkeresettebb mozdonynak számít a térségben.
A normál nyomközű gépek a távol-keleti térségbe, a Transz-Bajkál vasútvonalra, valamint az RZSD kalinyingrádi vonalaira kerülnek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!