Megkezdődött a tisztogatás a MÁV-nál

iho/vasút   ·   Frissült: 2023.09.07. 12:27
00_szar_tehervonat

A vasútért és Magyarországon minden buszra és vasútra szálló utas biztonságáért személyesen felelős miniszter elkezdte megtalálni a felelősöket az 1-es vonal állapota miatt.

Szijjártó Péter Facebook-oldalán posztolta az alábbiakat:

 

Korábban írtuk:

  • Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes – aki amúgy a hvg.hu szerint Szijjártó Péter miniszter keresztapja – és
  • Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes

az első két felsővezető, akiknek távozniuk kell a MÁV-tól, az 1-es vonal állapota miatt. Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését a hvg.hu-nak. Tavaly egyébként Virág István a vasúti közlekedés versenyképességének és színvonalának javítása érdekében végzett több mint négy  évtizedes, kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként az augusztus 20-ai nemzeti ünnep alkalmából Magyar Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetésben részesült. 

A vezérigazgató-helyettes és a Szijjártó-család kapcsolatát az magyarázhatja, hogy Virág István a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán 1977-ben szerzett vasútépítési és fenntartási üzemmérnöki oklevelet. Ezt követően a MÁV Győri Pft főnökségén hidász szakaszmérnöki beosztást kapott. Szijjártó Péter (a külügyminiszter 1978-ban született) édesapja a középiskolát Győrben végezte el vasútépítő és -fenntartó szakon. Innen egyenes út vezetett a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola vasútépítési és -fenntartási szakára, amelyet 1976-ban fejezett be. Első munkahelye a MÁV Győri Pálya fenntartási Főnökség volt, ahol tíz évig dolgozott szakaszmérnökként. Győri mérnökök barátságáról van tehát szó. 

Bádonfainé pedig (ugyancsak tavaly) a  Nemzeti vagyonkezelésért felelős tárca nélküli miniszter által adományozott Állami Vagyongazdálkodásért Érdemérem kitüntetésben részesült,

– Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van, akit felmentünk. Van, aki helyett másnak adunk lehetőséget – mondta Csepreghy Nándor.

Éresüléseink szerint nem csak felsővezetői szinten, hanem alacsonyabb beosztású, személyes tapasztalataink szerint kifejezetten jól képzett, aktív és kreatív munkatársak körében is megindult a tisztogatás: 

Nem sokkal írásunk megjelenése után némi fordulatot vettek az események: a felmentésekről elsőként hírt adó hvg.hu pontosási kérelmet kapott a szakminisztériumtól, mondván, hogy Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali kirúgással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje.

Később befutott a MÁV közleménye is. A vasúttársaság azt írta, a felmentésről szóló "értesülés csak Bádonfainé Szikszay Erzsébet, gazdasági vezérigazgató-helyettes esetében helytálló. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be."

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek