LOT: repül az első 787-es, indul a flottacsere

iho/repülés   ·   2012.12.18. 11:00
cim

A lengyel állami légitársaság az első Boeing 787-esek beérkezésével nekifogott az alapos flottacserének: nemcsak a nagy hatótávolságú 767-eseket, hanem a régebbi keskenytörzsű Classic 737-eseket is kivonja a forgalomból.

Minderről stílszerűen a Varsó-Bécs járatot teljesítő szupermodern kompozitgép, a 787-es Dreamliner fedélzetén tájékoztatta az ATW tudósítóját a LOT eladási főnöke. Mint arról többször beszámoltunk, Európában elsőként a lengyelek vehettek át Dreamlinert, és a többi társasághoz hasonlóan először rövidebb útvonalakon gyakoroltatják a személyzetet, ennek során januárban először száll le majd Budapesten is 787-es, a lengyel társaság színeiben.

Tomasz Dakowski elmondta, a társaság utolsó három 737-300-asát még az év vége előtt leállítják, az utolsó 767-es járat pedig március elején lesz. Ha ezt a két elöregedő típust kivonják a forgalomból, akkor a LOT flottájának átalgéletkora 3,9 év lesz, az egyik legalacsonyabb Európában.

Mint azt az iho/repülés is jelezte, feltehetően még ebben a hónapban vagy január elején a LOT megkapja a második 787-esét is, és a nyári csúcsidőszakra reményei szerint már mind az ötöt forgalomba állítja. A teljes Dreamliner-állomány nyolc gép lesz, az utolsót 2015-ig kell, hogy átvegye a légitársaság.

Eddig húsz pilóta átképzése történt meg a 787-esekre, még nyolcvanan követik őket. Dakowski szerint a LOT az új gépek beállításával alaposan megerősíti pozícióját az európai piacon, 2013 nyarán több észak-atlanti járatot indítanak velük és hetente háromról ötre emelik a pekingi járatszámot is.

A keskenytörzsű flottát viszont újabb Embraerekkel erősítik, a most repülő 10 E-170-es, két 175-ös és öt 190-es után három példányt várnak a kéthajtóműves regionális gépcsalád legnagyobb tagjából, a 195-ösből is.

A vezérigazgató néhány napja történt menesztése ellenére a sales manager úgy nyilatkozott, hogy a LOT helyzete stabil, és hogy megtörténtek az intézkedések a jövőjére való felkészülés jegyében. Mint beszámoltunk róla, a társaságnak igen komoly veszteségei vannak, és eddig a lehetséges befektetők sem döntöttek mellette, az állami segítség igénybe vételéhez viszont bele kell kezdeni a szerkezeti átalakításba, ami egyben komoly leépítésekkel jár.

Kapcsolódó hírek