Megújult a sárvári vasútállomás

iho/vasút   ·   2020.01.16. 12:00
400px_sarvar_2020

A projekt során megújult a naponta átlagosan több mint ezerkétszáz utast fogadó állomás teljes homlokzata, illetve a fedett peron, amely magában foglalja a tetőszerkezet és a térburkolatának cseréjét is. Letisztultabb, korszerűbb lett a peron is, az utazóközönség kényelmét szolgáló új padokat, szemeteseket helyeztek ki. Az állomásépület közvetlen szomszédságában lévő vízház bontása is befejeződött, a hozzá csatlakozó épülettel együtt, így több mint ezerhatszáz négyzetméternyi terület szabadult fel további fejlesztéseknek teret adva.

Megszépült a sárvári vasútállomás felvételi épülete (fotók: MÁV Zrt.)

Az állomásépület homlokzatának felújításával végződő felújítási, karbantartási munka 2019 augusztusában kezdődött és nagy része december végéig befejeződött. A mintegy kétszázmillió forintból megvalósuló beruházásból már csak kisebb befejező munkálatok vannak hátra.

Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója elmondta: 2020-ban tovább folytatódik az „50 megújuló állomás” program, ami idén elsősorban a főváros elővárosi térségére, vagyis a győri, esztergomi, ceglédi, újszászi, hatvani, szobi, veresegyházi és a székesfehérvári vonalakra koncentrálódik. A projekt keretében az előző évhez hasonlóan az utasforgalmi területek megújítása, P+R, B+R parkolók létesítése a cél.

A naponta átlagosan ezerkétszáz utast kezelő állomás felújítási munkálatai tavaly nyáron kezdődtek el

A decemberi menetrendváltás óta kétóránként összesen hét pár Bakony Intercity-vonat közlekedik Budapest és Szombathely között, Székesfehérváron át, Sárvár állomáson is megállva. A vonatok IC-kocsijaiban a korábbinál kényelmesebbé, komfortosabbá vált az utazás. A szolgáltatásfejlesztéssel még több utas választhatja a vasúti közlekedést.

A Bakony IC kétféle – gyorsvonati és intercity – vonatrészt továbbít rész, melyek komfort- és árszintje eltérő: a vonatokban egy másodosztályú IC-kocsi közlekedik, amelyre pót- és helyjegy váltása kötelező, így ebben a kocsiban a forgalmasabb napokon is garantált az ülőhely. A wifivel és légjavító berendezéssel felszerelt, csendes utazást nyújtó kocsik a gyorsvonati résznél kényelmesebbek, nagyobb lábtérrel rendelkeznek. A vonat gyorsvonati szakasza gyorsvonati pótjeggyel vehető igénybe. Az első vagy az utolsó kocsi peronján (előterében) kerékpárok is szállíthatók korlátozott számban. Egyes csúcsidőn kívüli (peremidős) vonatokra MÁV applikációval vagy interneten vett jegy esetében húsz százalékos online kedvezmény elérhető, ezeket a vonatokat a menetrendi keresőben @ jellel jelöli a vasúttársaság.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek