Nemcsak autókról szólt a frankfurti nemzetközi szalon
Jövő mobilitási rendszereinek kialakítása – a megértéstől az optimalizálásig címmel a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, a Siemens standjánál volt a „randevú”. Az aktuális alkalmazások és megoldások egész sorát mutatták be az elektromos járművek töltés-technológiája, valamint a járműveket és az infrastruktúrát összekapcsoló intelligens kommunikációs rendszerek témakörében.
A fenntartható mobilitást szolgáló töltési megoldásokA klímaváltozás elleni védelem, új piacok feltárása és a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség csökkentése, azaz az elektro-mobilitás teljes témaköre óriási lehetőségeket rejt magában. Az egyre jobban elterjedő töltőállomásoknak köszönhetően az elektromos járművek az energiaváltás egyre inkább kulcsfontosságú építőelemévé válnak. Ma már ott tartunk, hogy 150 kilowatt teljesítményszinten az elektromos járművek kevesebb mint tíz perc alatt megbízhatóan feltölthetők száz kilométeres út megtételéhez elegendő energiával. A Siemens állomásai például már képesek akár három jármű párhuzamos töltésére is a CCS, CHAdeMO és Type 2 közös töltési szabványoknak megfelelően.
Új töltési technológiaAz új Simatic ET 200SP TM ECC töltőmodul lehetővé teszi, hogy a jelenlegi IEC 61851-1 szabvány 3. töltési üzemmódja szerint definiált, váltakozó áramú töltésre vonatkozó követelményeket összekapcsolják a Siemens automatizálási rendszereiből adódó előnyökkel. Így jobban méretezhető konstrukciók alakíthatók ki, csökkenthető a szükséges telepítési helyigény, és a berendezés rugalmasan igazítható hozzá a töltési infrastruktúra céljához és helyszínéhez. A Simatic ET 200SP-be történő integrálással használható az elosztott beviteli/kiviteli (IO) rendszer teljes funkcionalitása, így olyan bonyolult és testre szabott megoldások is megvalósíthatók, mint például a terhelés-irányítás, az intelligens energiaelosztás vagy RFID (rádiófrekvenciás azonosításon alapuló) és HMI (ember-gép interfész) készülékek közvetlen csatlakoztatása.
A közúti rendszerek intelligens digitalizációjaMivel a forgalom folyamatosan nő autópályáinkon és városainkban, a közúti rendszerek digitalizációja alapvetően fontos a gazdasági növekedés és az életminőség szempontjából. Ez arra késztette a Siemenst, hogy kifejlessze Sitraffic ESCoS Vehicle-to-X technológiáját: olyan intelligens kommunikációs rendszert, ami a járműveket az infrastruktúrával és a forgalomvezérlő központokkal kapcsolja össze. Ez a megoldás az előnyök széles skáláját kínálja: együttműködésre képes közlekedés-irányítási rendszerként a Vehicle-to-X javítja a közúti biztonságot és optimalizálja a forgalomáramlást, ugyanakkor csökkenti a balesetek, torlódások és forgalmi dugók előfordulásának gyakoriságát. Az ebből eredő, környezetet szennyező károsanyag-kibocsátás csökkenés az életminőség fenntartható javulását eredményezi a beépített területeken. A Vehicle-to-X az automatizált és autonóm vezetést is támogatja.
Gyorsabb fejlődés a radartechnológia segítségévelA Siemens innovatív radartechnológiájának célja a forgalom automatizálási és hálózatosítási szintjének növelése, a forgalomáramlás javítása, valamint a veszélyhelyzetek csökkentése valós időben. Ezt az úton haladó kocsikkal közvetlenül kommunikáló radarérzékelők teszik lehetővé. Mivel ezzel a technológiával hatékonyabban, intelligensebb módon és biztonságosabban használható az infrastruktúra, a korábbinál több jármű veheti igénybe a közúti rendszert. Ezt az innovatív technológiát már jelenleg is alapos tesztelésnek vetik alá: Bajorországban az A9 autópályán tényleges működés közben vizsgálják a felszerelt korszerű, úttörő jellegű rendszereket és technológiákat. A forgalmi jelzőlámpákra telepített radarérzékelők Berlin belvárosának parkolóhelyeiről szolgáltatnak információkat, megkönnyítve az autósok számára a gyakran idegőrlő feladatnak bizonyuló parkolás műveletét.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!