Nikutta megy, az új vezér a Thyssenkrupptól érkezik a DB Cargóhoz
Bernhard Osburg kinevezése stratégiai jelentőségű.
A német Vasúti és Közlekedési Szakszervezet (Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft, EVG) hetek óta követelte a DB Cargo jelenlegi vezére, Sigrid Nikutta leváltását, mondván, Nikutta stratégiája a szakadékba vezeti a német vasút Deutsche Bahn (DB) árufuvarozási leányvállalatát. A szakember összerakott portfóliója katasztrofális: a hivatalba lépése óta több mint 3,1 milliárd eurós veszteséget szenvedett el a DB Cargo.
A szakszervezet végül győzött: a német logisztikai és szállítmányozási szektor jelentős vezetői átszervezése során a Thyssenkrupp korábbi vezetőjét, Bernhard Osburgot nevezik ki DB Cargót vezérigazgatójának. Nikutta október 31-éig marad hivatalban. A kinevezésre egy olyan időszakban kerül sor, amikor a DB Cargo mélyreható szerkezetátalakításon megy keresztül, melynek célja az évek óta tartó veszteséges üzemelés és hatékonysághiány visszafordítása.
Bernhard Osburg korábban felsővezetőként dolgozott a Németország egyik legnagyobb ipari konglomerátumának számító Thyssenkruppnál, így széleskörű tapasztalata van a komplex ipari műveletek irányításában és a vállalati átalakítások lebonyolításában. Vezetői munkáját a modernizációra, a hatékonyságra és a fenntarthatóságra való összpontosítás jellemezte – ezek a prioritások ma már szorosan illeszkednek a DB Cargo szerkezetátalakulási céljaihoz.
A szakember kinevezése stratégiai lépés: tükrözi, hogy a DB egyre inkább iparági vezetői szakértelmet igyekszik hozni logisztikai részlegébe. Osburgnak a Thyssenkruppnál elért eredményei a szerkezeti reformok végrehajtásában, a termelés korszerűsítésében, valamint a dekarbonizációs kezdeményezések előmozdításában kulcsfontosságúak a DB Cargo kihívásokkal küzdő árufuvarozási műveleteinek újjászervezéséhez.
A DB árufuvarozási üzletága az elmúlt évek során egyre inkább pénzügyi nehézségekkel nézett szembe. Annak ellenére, hogy Németország a zöldebb szállítások megoldásokra törekszik, és az Európai Unió tágabb céljai között szerepel az áruszállítás közútról vasútra való átterelése (modális váltás), a DB Cargo mégis folyamatosan veszteséges.
A szerkezetátalakítás során az alábbi problémákat veszik górcső alá:
- a logisztika nem hatékony, az infrastruktúra elavult;
- csökkenő szállítási volumenek a közúti árufuvarozással való fokozott verseny következtében;
- növekvő energia- és karbantartási kiadások;
- munkaügyi és működési kihívások a növekvő gazdasági bizonytalanság közepette.
Ezeket a nehézségeket szem előtt tartva Osburg kinevezése a reformok és az innováció iránti elkötelezettséget jelzi. A szakember a Thyssenkruppnál korszerűsítési és digitalizációs téren szerzett ipari háttere létfontosságú lehet a DB Cargo veszteségeinek megfordításában.
(Nyitóképünkön Bernhad Osburg. Kép forrása: Thyssenkrupp AG / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!