Nyolcévnyi szünet után megindulnak a személyvonatok Szeged és Szabadka között
Az október 24-i nyitány azonban nem olyan lesz, mint amilyennek a politikusok elképzelték: a két város közötti negyvennégy kilométeren a sokat emlegetett negyven helyett hetvenöt perc lesz a menettartam. Az ok: nem sikerült megoldást találni a gyors határellenőrzésre.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter legutóbbi, belgrádi tárgyalásai után beszélt arról, hogy a vasútvonalat ismét megnyitják a személyvonatok előtt. A Magyarország és Szerbia közötti stratégiai összekapcsolódások időszakában jó hírnek nevezte, hogy október 24-étől megindulhat a személyszállítás a vasútvonalon, a magyar oldalon két, a szerb oldalon öt megállóval. Az itt közlekedő személyvonatok esetében körülbelül egy óra tizenöt perces menettartammal kell számolni, de ez majd jelentősen csökkenhet, ha végre nem kell megállni határellenőrzésre. Szijjártó szerint indenesetre abban már sikerült megállapodni, hogy egy helyszínen zajlik majd a határellenőrzés, Magyarországon, ahol a két állam határőrei együtt fognak dolgozni a várakozás lerövidítése érdekében.
A miniszter szerint a vasúti összeköttetés versenyképes, jó közlekedési lehetőség lesz a határ mentén élőknek. A Szegedről vonattal Budapestre továbbutazni szándékozóknak azonban egyelőre figyelembe kell venniük, hogy november 16-áig tart a Kiskunfélegyháza és Szeged-Rendező között átfogó pályakarbantartás. A vágányzári menetrend néhány kivétellel minden héten hétfőtől csütörtökig érvényes, a hétvégéken a megszokott menetrend szerint közlekednek a vonatok a (Budapest Nyugati–)Cegléd–Szeged vonalon.
Szeged és Szabadka között 2015 óta szünetelt a vasúti forgalom. A kelebiai vonal átépítése miatt tavaly augusztustól erre terelik a tehervonatokat, miközben Szeged és az országhatár között még zajlanak az állami forrásból, a MÁV beruházásában, a V-Híd kivitelezésében zajló munkálatok. Eredeti tartalma szerint a projekt a következőket tartalmazta: a tizenhárom kilométeres pályaszakaszon 80–120 kilométer/órás sebesség, a vonal villamosítása, vonatbefolyásoló, távvezérlő és biztosítóberendezéseket telepítése. Röszke állomás vágányhálózatának korszerűsítése, az új megállóhelyen, Szentmihálytelken is magasperon, esőbeállók, P+R és B+R parkolók kiépítése.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!