Oroszország: flottacsere, de gyorsan

iho/repülés   ·   2012.01.12. 13:04
An-24_cimkep

Az orosz szövetségi légügyi hivatal, a Rosszaviacii vezetője, Alexander Nyeradko szerint az országban minél előbb le kellene állítani a korszerűtlenné vált (a Malév által 1973-tól 2001 márciusáig használt) Tu-154-es típus üzemeltetését, de ennek pontos időpontjáról egyelőre még nem kívánt nyilatkozni. Az azonban nem zárható ki, hogy erre akár két éven belül sor kerülhet – olvasható a TTG Hírlevélben.

Az Aeroflot már 2009-ben kivonta a forgalomból a Tu-154-eseket (a második legnagyobb Transaero elnyerte az ATW különdíját, amiért a legújabb és legmodernebb típusokat rendelte meg, amelyek most a piacon elérhetők: A380, 747-8i és 787 – a szerk.). De az ország kisebb légitársaságainál továbbra is használják a 154-est. Ezekkel a gépekkel azonban az elmúlt években egyre több kisebb baleset, kényszerleszállás vagy rosszabb esetben súlyos katasztrófa történt. A hatóság egyelőre csak annyit tehet, hogy bizonyos légitársaságok esetében visszavonja az adott cég repülési engedélyét, de Nyeradko szerint a megoldást csak a típus végleges selejtezése jelenthetné.

Hasonló problémát jelent a Tu-154-esnél kisebb kategóriába tartozó orosz gyártmányú utasszállítók üzemeltetése is. Ezért az orosz közlekedési minisztérium a közelmúltban azt javasolta, a kormány hozzon egy olyan új jogszabályt, amely nem csak lehetővé tenné az ország légitársaságainak korszerű, tíz évnél fiatalabb gyártású, 55-72 személyes regionális repülőgépek lízingelését, hanem a díjak egy részének kifizetésével, állami támogatást is adni kellene ezek üzemeltetéséhez. A támogatás összegét a repülőgép méretét és életkorát figyelembe véve állapíthatnák meg.

A javaslatot az is indokolttá teszi, hogy az új orosz szövetségi légügyi előírások miatt, idén már minden repülőgépet – tehát a belföldön közlekedőket is - fel kell szerelni a levegőben történő összeütközésre (TCAS), valamint a föld veszélyes megközelítésére figyelmeztető (GPWS) berendezéssel, viszont a modern, nyugati gyártmányú gépekben ez már régóta gyári „tartozéknak” számít – írja a TTG Hírlevél.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.